Korg Monotribe

zijn er mensen die na 3 maanden er nog niet op uitgekeken zijn? 8D

ik vind hem nog altijd tof..

Ik ook het is echt een heel leuke bak!! zeker voor deze prijs

We hebben ze nu al voor € 189.00 !!

zou wel zo'n midikitje willen, maar 90euro is wel veul

de monotribe stuurt al Midi Out signalen uit via de serial port. dat "interface" is niks meer dan een optocoupler, een paar weerstandjes, draadjes en een plug. Dat hoeft echt geen 90 euro te kosten.

geloof me, je wilt geen kitje van mij... mijn talenten liggen elders :)

is er iemand in nederland die dat zou willen doen, of een printje zodat we ze er zelf in kunnen zetten?
er zijn best wel al wat monotribes in den lande, en opsturen naar brazilie lijkt me nou ook niet het je van het .
ik wil wel zo'n modificatie op m'n monotribe

( sommige mensen kicken naar 40 jaar nog op hun ems synthi's :D )

schema's staan hier

Wat zijn jullie ervaringen met het combineren van de stepsequencer en aansturen via CV/gate? Kun je gewoon alle synthsteps uitzetten terwijl de sequencer loopt zodat je de drums wel hebt via de sequencer maar de synth aanstuurt via CV?

zijn er mensen die na 3 maanden er nog niet op uitgekeken zijn? 8D

Ik was er binnen een week op uitgekeken, dat komt door de te gelimiteerde sequencer van het synth-gedeelte. Acht stappen zonder slide of accent is echt veel en veel te weinig. Dus ik ga hem nu via CV aansturen en kijken hoe hij dan bevalt. Vind ik het dan nog niks gaat hij er uit.

Maar ik vind hem nog steeds geweldig klinken en de synth is ontzettend slim in elkaar gezet qua features, er is door allerlei trucjes met weinig parameters heel veel mogelijk en je kunt het ook allemaal live heel snel allemaal toepassen.

Is CV/Gate überhaupt al wel eens succesvol geimplementeerd door iemand eigenlijk? Ik ging er zomaar weer van uit maar kan niet zo veel succesverhalen vinden :stupid

Voor de mensen die de MIDI mod al geïmplementeerd hebben of er wellicht wat meer kijk op hebben dan ik:

Is het mogelijk om de interne sequencer te laten lopen voor drums terwijl ik de synth aanstuur via MIDI? Kunnen de drums überhaupt aangestuurd worden via MIDI?

Voor de mensen die de MIDI mod al geïmplementeerd hebben of er wellicht wat meer kijk op hebben dan ik:

Is het mogelijk om de interne sequencer te laten lopen voor drums terwijl ik de synth aanstuur via MIDI? Kunnen de drums überhaupt aangestuurd worden via MIDI?

Volgens mij is het of/of.. De drums kunnen aangestuurd worden met MIDI ja.

is er iemand in nederland die dat zou willen doen, of een printje zodat we ze er zelf in kunnen zetten?
er zijn best wel al wat monotribes in den lande, en opsturen naar brazilie lijkt me nou ook niet het je van het .
ik wil wel zo'n modificatie op m'n monotribe

( sommige mensen kicken naar 40 jaar nog op hun ems synthi's :D )

Ik wil best wat printjes maken voor mensen. Wil ze alleen niet inbouwen dat was best een kolere klus...

groetje,
Maarten

1 voor mij dan graag.

Back