Korg Monotribe

Ze hebben een overlay gepubliceerd waarmee je de nieuwe features op je MonoTribe kunt plakken in kek geel:

http://www.korg.com/uploads/Support/monotribe_overlay_634667980543830000.pdf

120312_monotribe_v2_overlay-main.jpg

Vraagje aan alle monotribegebruikers...

Ik heb wat dingetjes ontdekt aan mijn monotribe die niet werken in versie 2. Waaronder in Global mode de step 5 knop voor het onthouden van sequences. Die gaat niet knipperen bij mij. Dus de keuze is bij opstarten de demosequence of een de Init. sequence. Dus niet de optie om de laatste sequence te onthouden. Misschien is de monotribe verkeerd geupdate dacht ik nog (al krijg ik wel de indruk dat het goed is gegaan) dus laat ik hem maar even opnieuw updaten... Ik overal zoeken hoe ik hem weer naar de eerste versie krijg... Nergens te vinden. Dus.... is er iemand die dat weet?

Mijn Monotribe v2 start altijd gewoon met de saved sequence, maar dit had ik wel al zo ingesteld voor de update. Misschien de update nog eens opnieuw installeren?

Hier werkt t wel met led uit/led knippert/led aan voor de opstartsequence. Geen flauw idee of je kan terugkeren naar ver 1

Mijn Monotribe v2 start altijd gewoon met de saved sequence, maar dit had ik wel al zo ingesteld voor de update. Misschien de update nog eens opnieuw installeren?

Hoe laad je de update voor de Korg MonoTribe precies? Ik heb deze thread al een hele tijd niet meer gevolgd, maar heb nu weer een MonoTribe en wil graag hem helemaal up-to-date hebben.:mega:

Zal binnenkort wat nummertje opnemen met alleen de Korg MonoTribe.

:D

dat zou je ooit ook nog doen met de monotron...

Klopt helemaal, maar door omstandigheden in het laatste jaar is daar nog niets van gekomen, maar beloof...........zowel met de MonoTribe als met de MonoTron zal ik wat nummers voortoveren. Nog even geduld, wellicht a.s. weekend al.:okdan:

Hoe laad je de update voor de Korg MonoTribe precies? Ik heb deze thread al een hele tijd niet meer gevolgd, maar heb nu weer een MonoTribe en wil graag hem helemaal up-to-date hebben.:mega:

De update file staat in een zip op de korg site hier http://www.korg.com/monotribe Bij support & Downloads / Operating system

quote:

Thinking of monotribe as an analog synthesizer, the procedure of for updating the Operating System is also a very old-school, analog-style method, reminiscent of loading data via the playback of analog cassette tape. Simply download the system data which Korg has encoded as an audio (WAV) file from www.korg.com or from the website of your local Korg distributor. Then, play back the file using a WAV file player like a Smartphone or using PC application software, directly in to the monotribe's SYNC IN jack. When the audio (WAV) file finished playing, your monotribe has been updated. It’s a traditional procedure revived for a new generation!

:koffie:

Klopt helemaal, maar door omstandigheden in het laatste jaar is daar nog niets van gekomen, maar beloof...........zowel met de MonoTribe als met de MonoTron zal ik wat nummers voortoveren. Nog even geduld, wellicht a.s. weekend al.:okdan:

Ik heb nog wel een paar Monotribe/Monotron only tracks gemaakt laatste tijd:

wbt dat updaten, ik zou iig even checken op welke versie je apparaat nu zit als je in de gebruiksaanwijzing kijkt is er een soort knoppen combi om te checken of ie in V1 of V2 zit.

Ik heb nog wel een paar Monotribe/Monotron only tracks gemaakt laatste tijd:

wbt dat updaten, ik zou iig even checken op welke versie je apparaat nu zit als je in de gebruiksaanwijzing kijkt is er een soort knoppen combi om te checken of ie in V1 of V2 zit.

Vooral die Nutro is heel erg vet!

ok, mijne heb ik geupgrade naar V2, maar ik wil weer terug naar V1, weet iemand hoe ik m kan downgraden?
Is er ergens een download van V1?

Dat vraag ik me ook af Edhal... Ik zoek al een week op het net, google me suf. Heb een mailtje naar Korg gestuurd, geen reactie. Het ziet ernaar uit dat het dus gewoon niet kan? Zou wel een beetje flauw zijn...

waarom zou je dat doen ?

Back