Korg Monotribe

neemt makkelijk mee op vakantie. past zo in het volle koffer
en klinkt ook niet verkeerd
eg klik is wel jammer , maar toch genoeg voor dat geld, vind ik

het beste krijg je eruit als er helemaal geen idee meer in je hoofd rondgaat !

het is een soort kleine freakmachine, voor het zwaardere werk zijn andere middelen

Ik neem hem regelmatig mee naar een feestje en dan is het een hit. Juist door zijn simpelheid, de speaker, de batterijen en dat het op zich zelf staat door de drumgeluiden. In de studio wordt hij pas serieus als je MIDI erin laat zetten (professioneel door PWM bijvoorbeeld 8)). Maak een goede riff, voeg wat distortion toe en gebruik wat betere drums en je hebt al heel wat. Het geluid blijft goed overeind in een serieuze productie.

Je kan trouwens ook externe geluiden filteren zonder de synth geluiden te horen, met behulp van de LFO. Ik weet niet of deze video al langs is gekomen, maar voor alle zekerheid post ik 'm toch maar. Natuurlijk kan je zo de LFO zo niet op de filter gebruiken, wat eigenlijk wel een groot minpunt is.

Tof om te weten dat dat ook met de monotribe kan.

Zelf gebruik ik daar de monotron delay voor, vaak in combinatie met de monotribe of gameboy.

Met MIDI I/O, CV Inputs en VCO Outputs word het al veel meer een instrument. De drum sounds gebruik ik eigenlijk nooit. Dat geld ook voor de optie batterijen/interne speaker.
Klank matig ben ik nog steeds onder de indruk. Een beetje "te" schel, dat wel.

indeed zo dacht ik er ook overhebter net eentje besteld 100eu edagr ..op mp dies weg;-]
loike sequencer ..voor 100 en basis voor mn paia ..synth eraan;-]
effe lezen watie versie 2 aalemaal toevoegt
:okdan:

im trigger happy monotribe commun up
:W

Klopt. De Korg Mini MS-20 staat in het Duitse Keyboard magazin en er is ook al een foto opgedoken op de Duitse Korg website. Iets groter dan de Legacy controller, 1/8 inch jacks en Midi. Voor de rest helemaal dezelfde features als de MS-20 en ook ontworpen door het orginele team

Ontworpen door hetzelfde team? Eh, de MS-20 is van 1978, 35 jaar geleden dus. Gaan ze in Japan niet met pensioen? Of bedoelen ze dat er niks veranderd is aan het ontwerp?

Hey peeps het gaat hier over de MonoTribe en de ZO GOED ALS BEVESTIGDE V3 SOFTWARE MET O.A. CV/GATE CONTROL!!!! :okdan::halleluja:luv::mega:

Hey peeps het gaat hier over de MonoTribe en de ZO GOED ALS BEVESTIGDE V3 SOFTWARE MET O.A. CV/GATE CONTROL!!!!

Zoals eerder gezegd. Ik ben benieuwd...
Geen idee hoe ze dat zonder extra hardware gaan klaarspelen. Ik kan me nog voorstellen dat er mogelijkheden zijn via de Sync In- en Output (aangezien hier al data doorheen kan) maar dat zou betekenen dat je niet tegelijk kan Syncen.

We gaan het zien.

Back