Korg Monotribe

:dubbel:

Sunny, bij mij werken er een aantal functies niet in v.2 (fout in de update ofzo :gaap:) dus ik wil hem opnieuw updaten (zie een paar posten terug) aangezien dat niet kan als je de update al een keer gedaan hebt... Wil ik eerst terug naar v.1... Dat is mijn reden :erm:

Bij mij ging t upgraden ook niet vanzelf. Maar gewoon blijven proberen andere kabels ander afspeelmedium. Bij mij lukte t uiteindelijk door de hoofdtelefoon uitgang op m'n versterker naar de input op de korg. Na twintig pogingen uiteindelijk gelukt Dus downgraden is niet nodig lijkt me. Succes

Ik begin dat klikje bij het openen en sluiten van de gate echt irritant te vinden, bestaat daar geen mod voor?

RvK

Dat 'klikje' is bij mij begonnen na de upgrade naar V2.
Bij V1 was het er niet.
Daarom wil ik graag weer terug 'downgraden' naar V1.

Dat klikje is er altijd geweest. Dit gebeurt inderdaad als de VCA open word gezet (niet als deze op slow attack staat).
Eigenlijk hebben alle analoge synths dit "probleem" mits de wave cycle word ge-triggert bij elke aanslag.
Een modificatie is uiteraard mogelijk maar die beïnvloed wel de attack tijd. Heb hem trouwens nog niet uitgevoerd en/of getest...

Als er genoeg animo voor is wil ik best nog eens naar dit euvel kijken, heb op het moment alleen erg weinig tijd...

Een downgrade naar OS 1 is helaas niet mogelijk.

Het probleem is bij de doorsnee monosynth idd gewoon te verhelpen door de attack rate een ietsje te verlengen, dat doet bij een degelijke (snelle) envelope doorgaans geen afbreuk aan de directheid van het geluid.

Als hier een niet al te ingewikkelde fix voor zou bestaan ben ik alleszins vragende partij.

ongelooflijk ik zag dat de drumsounds niet eens te editten zijn snap niet dat mensen nog vol zijn van dit beperkte apparaat... na paar dagen pielen ben je er wel klaar mee
elke keer 4 dezelfde drumsounds en een zaagtand basje ben je snel klaar mee

"ja maar hij is maar 160 euro nieuw"
"een leuk speeltje"

voor 160 euro heb je 2e hands een synth met veeeeel meer klankmogelijkheden

ongelooflijk ik zag dat de drumsounds niet eens te editten zijn snap niet dat mensen nog vol zijn van dit beperkte apparaat... na paar dagen pielen ben je er wel klaar mee

Vast een mooi ding dan. Past dus mooi in het rijtje apparaten met niet of nauwelijks te editen sounds. M'n studio staat er vol mee. TR606, TR707, CR8000, DR55, Elka Rhapsody, Solina String Ensemble, Moog The Rogue, Roland SH1000, etc.

Laatst gewijzigd:
tja moet je nagaan, uit een SSL mengtafel komt niet eens geluid en uit een monotribe wel!

die trommelklankjes zijn gewoon een noodzakelijk extraatje om toch nog de monotron te overtreffen... en da's dan ook de hele mindf### strategie erachter...
het uitbrengen van een net-niet model die net-iets beter is dan zijn voorganger dus oh oh oh wat goed hee voor dat geld...

een monotribe is briljant als boekensteun dat is waar ja

Ik begrijp het niet helemaal. Het enige wat ik mis is slide en patterns, voor de rest was ik best wel op zoek naar een beperkte bak die alleen maar bliep doet.

Gelukkig zitten beperkingen niet in apparaten maar in hoofden van gebruikers. ;)

dat zijn typisch opmerkingen van mensen die weten dat ze een beperkt apparaat hebben maar dat zo willen goedpraten :)

"ja maar hij is maar 160 euro nieuw"
"een leuk speeltje"

voor 160 euro heb je 2e hands een synth met veeeeel meer klankmogelijkheden

Hij heeft maar drie drumsounds :p.

Ik vind 'm leuk voor... inderdaad... zaagtandbassen en mijn DR-110 voegt wat extra drumsounds toe.

Back