Moog

Zo blij als een kind, die Eric Svalgard..............

Vet hoor.. Alleen voor die 2500 euro kun je ook een hoop andere leuke dingen :D

Voyager kan het ook zegt ie, wat dacht je van een rack met 7 voyagers en aan voyager keys erbij

Leuk hoor... doet u me nu maar een Oberheim Son of 4-Voice. ;)

ik vind dat knoppenpaneel maar armtierig met 4 knoppen, sound is ok though.
beter maken ze gewoon een poly versie met meer knoppen

Als je een 4 stemmig analoog geval met veel knoppen wil, kom je hier gewoon even aan de wall of sound prullen. Ik heb ze niet geteld, maar het zullen minstens 100 knoppen zijn. :) Als het geheel ooit helemaal gereviseerd is tenminste...

Voyager kan het ook zegt ie, wat dacht je van een rack met 7 voyagers en aan voyager keys erbij

daar hoop ik ook steeds op, en de andere 7 voices in een handzaam rackje

Als ze een Minimoog opnieuw kunnen uitbrengen in de vorm van de Voyager,
waarom dan niet de Memorymoog?
zelfs met een prijs van 3995 euro zal die wel verkopen denk ik :)

omdat dit zou betekenen dat iemand de productie van curtis chips nieuw leven inblaast, waardoor die chips courant worden en iedereen dus naar de oude goden durft springen. :)

Op zichzelf wel gaaf dit en ik denk dat het ook wel heel dik zal klinken, een 4- of 5 voice. Elke stem in dit systeem heeft natuurlijk ook z'n eigen fine tuning regelaar dus je kunt de breedte/vetheid van je sound helemaal naar wens instellen. Ik zou overigens wel een midisplitter gebruiken voor al die modules, ben toch bang dat je anders misschien delay gaat krijgen.

Maar ach, ik denk niet dat veel mensen dit zo zouden gebruiken. Als je zo graag een analoge polyfone bak wilt hebben dan geef je in dit geval namelijk wel veel geld uit aan overbodige hardware (knoppen etc.). Het zou leuk zijn als Moog een nog goedkopere module op de markt zou brengen, puur en alleen bedoeld als voice expander voor de LP. Dus met alleen de noodzakelijke knoppen erop (waaronder finetuning, midi channel etc.) en verder niets. Dan zou dit idee misschien nog interessant worden.

Mensch laat vallen diens ooghkleppen! ;) :D

Met polyfoon kan je zoveel meer dan enkel een patch eventueel licht ontstemd meerstemmig spelen.

Back