Progmatic-Studios
Ouwe rot
Hoi,
De Macbook heeft Twee USB 2.0-poorten. 1 FireWire 800-poort en 1 Thunderbolt-poort.
Nu heb ik een (te groot) aantal USB aparaten die hierop aangesloten moeten worden:
Hier komt nog bij:
In totaal heb ik dan maximaal 8 USB aparaten en maar 2 USB aansluitingen op de Macbook...
Kan ik zonder problemen een USB HUB plaatsen tussen een aantal aparaten? Waar moet ik dan op letten en tussen welke aparaten kan ik beter geen hub plaatsen? Kan mij namelijk voorstellen dat het niet verstandig is om de TI en de Duet samen met de Maschine op 1 hub aan te sluiten?
Kan iemand mij advies geven hierover?
bedankt!
De Macbook heeft Twee USB 2.0-poorten. 1 FireWire 800-poort en 1 Thunderbolt-poort.
Nu heb ik een (te groot) aantal USB aparaten die hierop aangesloten moeten worden:
- Cubase USB dongle
- iLok USB dongle
- Virus TI Snow
- Belkin KVM USB switch (met hierop aangesloten MS Wireless Keyboard + muis + VGA) -->werkt deze ook op de Mac?
Hier komt nog bij:
- MIDI (USB?) --> kan iemand mij een kleine, goed werkende USB MIDI interface aanraden?
- Apogee Duet (Firewire OF de nieuwe USB versie)
- NI Maschine controller
- Externe USB HD voor backup (TimeMachine)
In totaal heb ik dan maximaal 8 USB aparaten en maar 2 USB aansluitingen op de Macbook...
Kan ik zonder problemen een USB HUB plaatsen tussen een aantal aparaten? Waar moet ik dan op letten en tussen welke aparaten kan ik beter geen hub plaatsen? Kan mij namelijk voorstellen dat het niet verstandig is om de TI en de Duet samen met de Maschine op 1 hub aan te sluiten?
Kan iemand mij advies geven hierover?
bedankt!