Sci Multitrak-Tb 303

303zalig303

gebruikte oscillator
hallo ik probeer men multitrak 303achtige bliepjes te laten maken.
heb al de volgende 303 elementen proberen over te nemen :
-eg op filter alleen decay
-eg op vca standaard sustaain aan
-velocity gelijk(?) op filter en vca
-seq max in 16th notes
-seq octaven gebruiken
-eg zoals 303 ook soms tweaken

nu wil ik nog een lekkere slide er in, dat zal ik proberen oplossen met verschillende patches, maar dan kan ik niet meer tweaken
met pitchwheel glides proberen maken gaat niet echt gemakkelijk, beetje rommelig
ik weet dat het nooit als een 303 zal klinken maar ik probeer het dezelfde kracht te geven
wat toch moeilijk lijkt dan ik eerst had gedacht,

de multitrak kan ook lekker scheuren op zijn eigen manier dus ik denk dat dit wel een leuk projectje kan zijn

iemand tips ?

(sound file on the way)

ok het lijkt er echt niet hard op maar soms komt ie wel in de buurt (denk ik)

Attachments

• 0003 4-Audio.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 83
e roman kank vandaag afkomen?

kzal men xoxbox meepakken dan kunne we vergelijken ;)

Vaak krijg je wel een 303-achtige-sound uit een willekeurige synth maar als je daar eenmaal aan begint te tweaken raak je het kwijt (die 303-sound)

Dat komt omdat de curve van de potjes blijkbaar nooit het zelfde is.

Nou, wat ik bedoel te zeggen is dat ik op elke willekeurige analoge synth wel een geloofwaardige 303 kan namaken
maar zodra ik die naamgemaakt 303-sound begin te tweaken, hij alsware door de mand valt.
Omdat je dan pas goed gaat merken dat het dus eigenlijk helemaal geen 303 is/was.

inderdaad, ik voel de 303 alleen maar als de decay bijna dichtstaat en de reso niet te extreem is..
achja
de multitrak heeft gelukkig velocity wat een 303 accent vervangt

ok het lijkt er echt niet hard op maar soms komt ie wel in de buurt (denk ik)

klinkt de helft beter dan een 303 :okdan:

'k zal maar ne keer een xoxox box in elkaar moeten boxen en dan wat modden tot ie zo goed klinkt als da }:|

Back