Hammond SK-1

Hanz

Anonieme Analogist
Aangezien ik hier nog niets over had gelezen, lijkt me interessante concurrentie voor 'die rooie gevallen'...

The Ultra-Portable HAMMOND SK1 pack all the power, all the tradition, and all the soul of a Vintage B-3 into a trim 15-pound package. We haven't stopped there, including a wide series of other voices, like Acoustic and Electric Pianos, Clav, Vintage Combo Organs, Vintage String Synthesizer, Accordions, Pipe Organ, and many others. The SK series aren't watered-down "light" or "clone" versions of a Hammond, either. All the classic features that "make" a Hammond are included: Real Mechanical Drawbars, "Waterfall" Keyboard, Touch Response Percussion, Chorus Vibrato, and a new-generation "Digital Leslie" that gives the big speaker a run for the money. Your eyes see "portable" but your ears hear, and your touch says: "B-3".

Meer info op http://www.hammondorganco.com/index.php?option=com_content&view=article&id=149&Itemid=158
De SK-1 heeft single manual, de SK-2 dual manual.

SK1.jpg

mai02.jpg

Hammond, Vox, Farfisa, Clav - wat wil je nog meer? String synth? Ben benieuwd!
Ik vind 'm niet misselijk klinken, het orgel wel wat beter dan de andere sounds...

Laatst gewijzigd:
Ziet er wel interessant uit, de sounds buiten de hammond vind ik niet heel bijzonder, maar de orgels klinken lekker!
Al iets bekend over de prijs?

als er nou een mooie rhodes bij in zat...
kost zeker dikke duiten of niet?
orgel klinkt goed vind ik

Dikke duiten schijnt mee te vallen, vergelijkbaar met de prijs van een NE (actuele versie) 61 keys, las ik.

Ik het em gespeeld. Presets zijn raar. Niet zoals in de XK. 888 met 3rd, 888~8 of 'full shout' zaten er niet in. Allemaal rare setting zonder 16' enzo.

Keyclick was ook 'raar' klonk niet natuurlijk. Schel. Kreeg ik niet mooi; bruikbaar door er hoog af te halen.

Drawbars voelen heel cheap.

Ik heb de XK-1. Ik vond de SK dunner, en hij voelde niet goed: niet 'stabiel' (qua gewicht, ombouw, actie enz.)

hmmz, mooi ding opzich, maar de youtube demo voor de rhodes..daar gaan bij mij de nekharen overeind

ik was de roland g-70 gewend, die heeft een hammond emulatie aan boord. nu heb ik een sk2. nou dan weet je niet wat je overkomt. hij klinkt echt fantastisch. ondanks de "lichte" uitvoering speelt het toetsenbord goed. de drawbars voelen inderdaad wat anders aan dan op "ecthe" hammonds maar ze zijn toch zeer solide hoor. echt een geweldig instrument dat heerlijk weinig ruimte inneemt en heel makkelijk is mee te nemen. ideaal

Ik heb een vraagje over deze SK: Als ik de octaaf transpose gebruik, om bij hogere tonen te kunnen, blijven bij mij een stuk of 7 van de hoogste tonen van het toetsenbord in een split staan.
De tonen worden dus steeds hoger, maar het laatste aantal opeens weer lager. Ik heb van alles geprobeerd om die split eruit te krijgen, maar het lukte me niet. linkerhand octaaf up, rechterhand octaaf up, split veranderen, niets reageerd!

Heeft iemand een idee?

Back