Welke mixer voor Mac + PC + 1 speakerset?

Yupp

Nieuwkomer
Ben op zoek naar een simpele mixer waarmee ik de Mac en Windows 7 gebruik kan laten maken van mijn Klipsch ifi speakerset. Verder heb ik een USB microfoon Bue Yeti, een
Gem Realpiano en draai een enkele keer nog op feestjes. Mijn dochter is dol op zingen.

Wat is het meest geschikt voor mij. Heb nog nooit een mixer gekocht en weet het verschil
niet tussen digitale en analoge mixer, wat phantom power is, enz.

Gezien:
Allen & Heat Zed 10 (al dan niet fx)
Soundcraft FX8
Mackie pro fx 8
Ik heb een Suntec M105 10 kanaals mixer te koop staan voor 40 euro + verzenkosten. Is nog helemaal nieuw in doos. Iets voor jouw voor die prijs? Phochos

Ik ben niet dol op troep maar breng de komende 3 weken ook geen album uit. Toeren zit
er ook nog niet in. Verder ben ik (nog steeds) beginnend Garageband gebruiker.

Shoot...
:okdan:

Laatst gewijzigd:
ff 1 vraag beantwoorden voor je:

Phantom power is iets wat een Condensator (actieve) Microfoon nodig kan hebben.
In tegenstelling tot een Dynamische (passief) microfoon, trekt een condensator meestal 48v

Dit word dan geleverd door de microfooningang van je mixer waardoor je geen extra pre-amps hoeft te kopen welke ook 48volt kunnen leveren.

Ik wil graag het nummer "bump me baby" opnemen met deze apparatuur.

volgens mij volstaat een simpel (goedkoop) lijnmixertje al voor je!

je mic. gaat via usb, dus je hoeft alleen je mac en win7 op een mixer binnen te laten komen,
als je fx leuk vind, pak je een mixer met fx, zo nie, niet.

klaar.

:mega:

edit; voorbeeld;

211732.jpg

Laatst gewijzigd:
Wat is een line mixer?

de voorbeelden die ik noem zien er allemaal verdacht hetzelfde uit als dat ding dat jij laat zien.
Maar welke moet ik nemen?
Er staat een AH Zed 10 op marktplaats voor 105,- (nieuwe 169, btw terug is 142 euro en dan garantie)
een soundcraft fx8 voor 175
Een Suntec kost nieuw ongeveer 100 euro

Waar moet ik op letten, wat zijn jullie ervaringen, wat is waardevast, enz...
Wat is jullie mening, wat zou je me adviseren?

een fatsoenlijk merk, zoals de voorbeelden die je zelf aangeeft,
deze hebben vaak een "cleaner" geluid.
anderzijds; wat heb je te verliezen met een paar tientjes voor een bmerk mixertje...
(m.i. zijn de meeste suggesties die men in deze thread gaat geven kwestie van "smaak" ...)

tegenwoordig is de keuze reuze 8~

je kan ook bijv. even feedback binnenstappen, daar wat rondsnuffelen, luisteren en dan weer terug naar marktplaats :engel:

succes iig!

:mega:

What about die Suntec van Pochos?
Is dat een verstandige keus? (als ie nog te koop is...)

Kan iemand mij een kant op sturen obv eigen bevindingen en of deskundigheid.
Ik zal het niet tegen je gebruiken als ik door jouw mening een verkeerde keus maak
;-)

OK, dus niet de Suntec
Of is het juist wie zwijgt stemt toe?

Sounscraft zijn leuke mixertjes..

Dank voor je bijdrage Vcovca
Het ging inmiddels niet meer om roepen van merken.
Iemand anders nog een inhoudelijke bijdrage
;-)

Ikzelf had toen ik begon een dj-mixer (Pioneer) waar ik alles op aan sloot. Draaitafels, cd-spelers, computer..
Tis maar net wat je gebruiksdoel is. Als je t hebt over cd's/plaatjes mixen dan heb je een dj mixer nodig.. is t puur voor weergave van computergeluid dan hoef je natuurlijk nix te mixen dus kun je ook gewoon een simpel lijnmixertje aanschaffen. 8 kanaals gaat dan wel wat ver hoor. Of ben je serieus aan t produceren met garageband?

nogmaals, ik weet niet wat een lijnmixer is.
In eerste instantie ging het me om 2 pc's (ok 1pc en 1 mac) op mijn Klipsch Ifi aan te
sluiten. Daarna dacht ik, als ik dan toch iets ga kopen (splitter) kan ik ook wel meteen
een mengpaneel kopen. Dan ga je zoeken op mengpaneel. Ik ben niet dol op rommel
en betaal liever wat meer. Dus kwam ik bij A&H zed, soundcraft en dus geen Behringer.
Dat is op basis van berichten op het net en niet obv ervaring.

Ik draai idd wel eens op kleine feestjes, heb 1 laptop (thinkpad edge 11 inch, ook nog een
andere maar die is voor werk) en een ipod 160 gb. Als je draait is het prettig om voor
te kunnen luisteren op de headphone terwijl muziek speelt over de speakers.

Roept u maar.... wat kan ik het beste doen?
Zou ook graag eens met een kenner via de telefoon van gedachten willen wisselen

;-)

Dj mixers: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/bekijk-alle-producten.html

Studio mixers: http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mixer/bekijk-alle-producten.html

Draai je met plaatjes of cd-spelers dan kies je voor een dj-mixer..
Draai je met traktor oid dan kies je voor een midi controller.. (met eventueel meer)
Draai je met een ipod dan zijn er ook mixers waar je deze in kan steken.. ghehe

Een studio mixer (zoals je voorbeelden) is niet om plaatjes mee te mixen.. Maar hier kun je natuurlijk wel alles ook op aansluiten..
Digitaal of analoog is overigens een keus gebaseerd op je setup en het oogpunt op wat je er eventueel op een later tijdstip mee zou willen doen..

Als je liever wat meer betaald kies dan voor deze: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/pioneer-djm-2000-digitale-dj-mixer-+-gratis-prodector-stofkap/product-details.html
Of deze?: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear-/allen-heath-xone-4d-dj-midi-controller/product-details.html

Hangt er maar net vanaf wat je doel is.. Dus je kan beter wat specifieker zijn dan; "ik draai idd wel eens op kleine feestjes"

Back