elicenser probleem

Edwin K.

Nieuwkomer
Weet iemand wat ik kan doen als ik in cubase 6 steeds de melding krijg dat er een error opgetreden is bij mijn elicenser? Hierdoor ben ik o.a. mijn synths van Rob Papen allemaal kwijt/werken niet meer en zijn een aantal van mijn gemaakte producties oncompleet en kan ik niet meer bewerken.

Dit probleem is ontstaan nadat ik cubase 6 64bit geinstalleerd had en daarnaast ook cubase 6 32bit wilde installeren en alle mappen ook gekopieerd heb naar de 32 bit versie.

Ik weet dat dit een zeer domme fout is, maar hoop op een goede oplossing.

Alvast bedankt!

Thanx, de foutmelding is inderdaad verdwenen, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, maar de synths van Rob Papen blijven helaas niet werken, heb je daar ook tips voor wat dat zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Heb je de Plugs al opnieuw geïnstalleerd?

En kan je "niet werken" iets meer definiëren? Zie je ze niet in de FX lijst in Cubase, of juist wel maar laad ie ze niet, of wel maar is de GUI blanco.... dat soort dingen...

Je moet denk ik gewoon Cubase 6 32-bit installeren in de x86 map. Het is logisch dat je niet mag verwachten dat als je Cubase 64-bit installeert, en dat naar x86 kopiëert, het dan ook (in 32-bit) werkt. Gewoon installen dus. En ook RP dan opnieuw installeren in de x86 omgeving. En dan jBridge aanschaffen ($ 15)en installeren.

Je moet denk ik gewoon Cubase 6 32-bit installeren in de x86 map. Het is logisch dat je niet mag verwachten dat als je Cubase 64-bit installeert, en dat naar x86 kopiëert, het dan ook (in 32-bit) werkt. Gewoon installen dus. En ook RP dan opnieuw installeren in de x86 omgeving. En dan jBridge aanschaffen ($ 15)en installeren.

jBrigde?? Daar is de windowsbeatbakmachine blij mee... :okdan:

Met niet werken daar bedoel ik mee dat hij bij een nieuw project de synths van Rob Papen niet meer ziet (in de vsti lijst in cubase)en bij al bestaande projecten laad hij de synths niet meer in omdat hij ze niet meer herkent. Zou een oplossing zijn om alle synths van Rob Papen maar opnieuw te gaan installeren?

Betreft het kopiëren dat waren alleen de submappen en niet Cubase 6 32 bit, deze had ik op de normale manier geïnstalleerd. (Ik hoopte hiermee dat ik niet alle vst plug inns opnieuw hoefde te installeren)

Ik probeerde Cubase 6 32 bit te installeren omdat ik nieuwe vst instrumenten heb aangeschaft, maar helaas niet werken in de 64bit omgeving.

Alvast weer bedankt voor de reacties!

Je VST's hoef je sowieso nooit opnieuw te installeren in deze situaties.
Cubase 32-bit zou ze meteen moeten zien, of anders even je plugin list in Cubase verversen.
Bij 64-bit (en een niet goed werkende VSTBridge) kun je met JBridge gaan werken. Ook dan hoef je je VST's niet opnieuw te installeren. Ook dan even je plugin list refreshen en/of paden naar VST locaties opnieuw instellen in Cubase.

Back