E6400 ultra vraagjes

hehe,

Een deel van het probleem opgelost, heb de flash memory gereset en nu kunnen we weer samplen en dat gaat weer prima.

Denk dat mijn probleem hem in de E-synth of flash rom zit. Ik heb vandaag dus een E-synth rom geïnstalleerd en daar zat ook nog een 2nd flash rom bij maar die 2de flash Rom werkt dus niet. al bij het installeren start de EMU meteen al niet meer op. De E-Synth Rom herkent hij wel en kan hij dus ook installeren alleen jammer dat ik geen enkel geluid hoor.

hehe,

Een deel van het probleem opgelost, heb de flash memory gereset en nu kunnen we weer samplen en dat gaat weer prima.

Denk dat mijn probleem hem in de E-synth of flash rom zit. Ik heb vandaag dus een E-synth rom geïnstalleerd en daar zat ook nog een 2nd flash rom bij maar die 2de flash Rom werkt dus niet. al bij het installeren start de EMU meteen al niet meer op. De E-Synth Rom herkent hij wel en kan hij dus ook installeren alleen jammer dat ik geen enkel geluid hoor.

Ik zal even kijken misschien heb ik nog de install geluiden voor de E-synth :) , ik heb namelijk een
keer de e_synth gehad.

Ik zal even kijken misschien heb ik nog de install geluiden voor de E-synth :) , ik heb namelijk een
keer de e_synth gehad.

toevallig nog wat gevonden??

Ik zoek de E-synth factory preset disk, dat is namelijk het probleem waarom de rom het nog niet doet.

presets

presets

Ik zit met precies het omgekeerde; in mijn e-synth zitten de presets maar niet de samples omdat de rom er uit is.
Bij andere roms kon ik gewoon load bank doen en dan de rom selecteren, zou verwachten dat dit bij de e-synth rom ook werkt. Lijkt er op dat de rom ook te exporteren is naar hd.
Zal eens kijken of ik de presets kan dumpen, misschien kunnen we dan ruilen ;)

de flash moet trouwens in het eerste slot, is dat misscihen nog het probleem waarom de flash het niet doet?
http://www.emu.com/support/files/storage/6877SoundFlash32MB.pdf

@ filterstein,

Ik kom er volgende week op terug, eerst moet ik de backlight verlichting nog vervangen en verwacht deze voor het wekend in huis te krijgen, ook doe ik er meteen een card-reader in, die kan via de IDE port aangesloten worden. Van af dat punt ga ik me weer eens richten op de E-synth rom, zou wel vet zijn als je ze kan exporteren naar een externe schijf of SD-card.

Vandaag ligt er een pakketje op de mat met een nieuw backlight, deze meteen er in gesoldeerd en HOERA we hebben weer licht. Meteen weer even met de E-Synth rom bezig geweest maar ik krijg er geen enkel geluid uit. Mijn Emu herkend de ROM wel, Ik installeer de Disk en alle presets zitten er in de Emu maar geen geluid. In de manual van de E-synth Rom staat dat ik de presets moet kopiëren naar een flash Rom maar die heb ik niet, en dat is ook een gedeelte wat ik niet begrijp. Hoe krijg ik godsnaam die presets te horen??

Ik heb ook geprobeerd een IDE cardreader aan te sluiten maar die geeft ook geen reactie even als ik een HD van 160gig wil aansluiten. Zal ik wat over het hoofd zien?

Vandaag ligt er een pakketje op de mat met een nieuw backlight, deze meteen er in gesoldeerd en HOERA we hebben weer licht. Meteen weer even met de E-Synth rom bezig geweest maar ik krijg er geen enkel geluid uit. Mijn Emu herkend de ROM wel, Ik installeer de Disk en alle presets zitten er in de Emu maar geen geluid. In de manual van de E-synth Rom staat dat ik de presets moet kopiëren naar een flash Rom maar die heb ik niet, en dat is ook een gedeelte wat ik niet begrijp. Hoe krijg ik godsnaam die presets te horen??

Ik heb ook geprobeerd een IDE cardreader aan te sluiten maar die geeft ook geen reactie even als ik een HD van 160gig wil aansluiten. Zal ik wat over het hoofd zien?

Over die E-synth kan ik je niets vertellen maar van dat IDE aansluiten staat me er iets van bij dat je die vroeger speciaal bij Emu moest bestellen (6303 kit). Ze waren best prijzig en niet 1 op 1 te vervangen door een setje uit de pc. Had geloof ik te maken met het omdraaien van wat kabeltjes. Weet niet meer of dat de flatcable betrof, of de voeding.

[edit] ff gegoogled:

I installed a 250 gb IDE hdd into my EMU E6400 Ultra without a kit a few years ago. It was really easy. I had to reverse the polarity on the power cable from memory, that's all EMU did to make you buy their own kits. I don't have a proper mounting for it, I just used sticky velcro pads to secure it and slid it between the side of the case internally.

You should be good to go with any FAT32 formatted ide drive :) You need to use the latest EOS if I remember correctly, as the older ones don't recognize IDE.

Source: http://www.gearslutz.com/board/elec...-suggestions-ide-scsi-without-having-kit.html

En anders voor een kleine $28 hier te bestellen :)

Attachments

• 6303 UltraIDE Installation.pdf
    52,6 KB · Bekeken: 178
ide: inderdaad de voedingskabel aanpassen, anders zijn de 5 en 12 volt verwisseld en wordt het frituren.
rom; wat bij mijn roms werkt is: load bank en dan naar de rom browsen. Dan kan ik de hele boel laden.
Ik heb ook gelezen dat de presetskunnen verwijzen naar het verkeerde rom slot.
Schijn je ook op te kunnen lossen, maar weet niet hoe.
Je hebt de presets dus nu in principe wel, of toch niet?

Wat betreft de HD ga ik van het weekend nog eens uitproberen,

De presets staan op een diskette en die laad ik in zoals in de manual beschreven staat en ik krijg ook P001 tm P5XX aan sounds te zien en die zie ik ook bij I001 tm I5XX maar geluid ho maar. De sampler werkt voor de rest prima hoor, Ik kan samplen en opslaan, diskette's inladen van diverse formaten maar de E-Synth Rom wil niet werken bij mij.

Maar zie je nu een rom onder browse disk staan of zie je alleen de floppy en hd?
als daar geen rom staat zit ie er niet goed in of is het een blancp flash rom.

HD werkt, dat is positief,

De E-Synth Rom werkt niet en word ook niet herkend, volgens mij moet je bij het opstarten ook gewoon zien dat er een extra ROM in zit.

hee, dat is slecht nieuws.
je zou inderdaad bij het booten een melding moeten zien.
probeer het meest linkse bankje ram er eens uit te halen en terwijl die er uit is de rom er opnieuw in te stoppen. Neem aan de je hem in het eerste slot naast het ram hebt gedaan.

Conclusie is dat volgens mij de E-synth ROM stuk is. Ik dacht dat hij werd herkend maar dat is dus niet zo dat kom door de diskette die ik heb ingeladen en de patches blijven er in zitten onder E-synth. Ik heb alles geprobeerd maar hij wil niet. Misschien dat ik nog een instelling over het hoofd zie in de sampler zelf??

enige dat ik kan bedenken is: verkeerde slot, er niet goed in zitten, of de optie in een van de menu's om de rom uit te schakelen. Zit er nu niet voor, dus weet niet zo welke.

rom disable optie:

master
setup
misc
en dan onder f4 disable sound rom

rom disable optie:

master
setup
misc
en dan onder f4 disable sound rom

Vanmorgen er mee bezig geweest maar deze functie is niet toereikend op mijn E-mu ultra, met of zonder ROM.

Ik zit te denken om die ROM naar jou toe te sturen om te kijken als de ROM echt stuk is of dat het aan mijn E-mu ligt.

conclusie, de Rom's naar Filterstein gestuurd en hij heeft ze ook getest maar E-Synth Rom is gewoon stuk.

Back