DX7 overstuurt

kevinarnold

Ingeburgerd
Vandaag heb ik ook een DX7 op de kop getikt. 75 euro..toch netjes.
Alle toetsen werken, wel onder het stof.
Ik heb totaal geen verstand van die dingen maar elke sound die hij produceert klinkt overstuurd.
Kan dat een batterij probleem zijn? Of zou het kunnen zijn dat de sounds op de cartridge te hard zijn(ik zeg maar wat)?
Factory reset heb ik geprobeerd maar werkt op één of andere manier niet.
Weet iemand hoe ik de sounds "clean"krijg?

Het zijn geluiden van de ram-card , die overstuurd klinken.
Kan ik de boel resetten of heb ik dan geen geluiden meer?
Het lijkt wel verdacht veel op het euvel van Vic inderdaad.
Eerst maar eens schoonmaken en dan even langs de syntreparateur voor een beurt.

Bericht door een moderator:
Even afgesplitst naar een eigen thread

Als het alleen de geluiden op de ram card zijn lijkt het alsof de batterij daarin misschien leeg is. Maar dan verwacht je niet dat het overstuurt, maar dat er gewoon willekeurige troep op staat.

Ik heb geen idee wat een factory reset op een DX7 doet, maar het lijkt me dat die geen externe ram cards wist. Maar eigen risico... Als er echter zoals je zegt niks fatsoenlijks op staat kan het ook weinig kwaad.

Ik heb werkelijk geen idee maar zitten er op de dx7 ook interne sounds? Of moet je altijd zo'n ramcard er in hebben zitten?

Zoiets dacht ik ook ongeveer, want als de patches "willekeurig" zijn doordat de batterij leeg is, dan kan een FM-doos behoorlijk naar klinken.

Maar vandaar mijn vraag of het gewone geluiden zijn (zoals de DX7 piano) maar dan met vervorming erop (want dan zijn de patches goed), of dat het willekeurige troep is.

De dx piano klinkt zoals het hoort inderdaad, de rest lijkt mij geen standaard preset.
En nee het is geen noise wat ik hoor maar oversturing op bijna elke preset. (de dx piano en rhodes niet)
Ik ga toch nog eens opzoek naar een resetfunctie anders laat ik de synthboer er even naar luisteren.
Bedankt trouwens!

Goedkoop is duurkoop ;) Factory reset proberen?

Back