Wie zijn er hier eigenlijk niet into trance/dance/electro/techno achtige muziek?

Synthesist

Getoetst lid
Ik ben zelf bijvoorbeeld een rocker/metalmannetje dat ook van jazz houdt... Maar het lijkt erop dat bijna iedereen hier into trance/dance/electro/techno en gerelateerde muziek is. Wie heeft er net als ik een 'afwijkende' muzieksmaak, als je naar de rest van het forum kijkt?

Persoonlijk vind ik techno en electro (vooral electro) wel leuk, maar het zijn niet mijn meest favouriete stijlen. Dat is toch wel EBM, Industrial en Synthpop. Maar eigenlijk hou ik wel van veel verschillende soorten muziek. Ook jazz, minimal, modern klassiek, Stonerrock en reggea, en nog een boel andere dingen. Alleen aan die kaas-trens (Tiesto en zo) en R&B trek ik niet.

Ikke. Progressive rock en 80ies is meer mijn afdeling net als film scoring (wat ik altijd wel mooi vind ) en soms wat new age achtige muziek (enigma enzo)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Stonerrock en reggea , en nog een boel andere dingen. Alleen aan die kaas-trens (Tiesto en zo) en R&B trek ik niet.

Wel effe goed spellen knakattak....het is reggae..;)

Maareeh , tja kaas trens hahaha, trek ik ook niet...

Als iets een 4 to the floor beat heeft, knap ik eigenlijk al af...
Ik vind gebroken beats veel interessanter ..

Voor elke gemoedstoestand / domein is er muziek. Ontspanning, relax, energie, dans, meditatie.

Maar de leukste muziek vind ik unieke muziek, die niet in een domein te stoppen valt. Gelukkig hoor ik die vaak, ook hier.:)

K heb een ontzettend brede smaak:D

Ik ben dus echt helemaal weg van:

Psychedelische rock
grunge
Jazz fusion
Death metal
Electro
Ambient
Traditionele muziek (vooral iers)
Sommige hip hop achtige dingen en vieze r'n'b (neptunes, timbaland, genuwine:D)
breakbeats
lekkere oldskool

op het moment luister ik weer veel naar:
Bauhaus, velvet underground, coldplay, nico, Joy division, gong, Tim Blake, Softmachine, Kate Bush, P.J. Harvey, Kangaroo moon, Kevin Ayers, Suzanne ciani, Justin Timberlake, Morbid angel, Carcass, Lambchop, Pearl jam, Pink Floyd en the neptunes.

Eigenlijk luister ik bijna niet naar techno en dat soort dingen. Ik maak het wel:)

ik hou van zoveel maar voornamelijk ambient en alles wat erop lijkt... en psychedelische muziek gaat er vaak ook wel goed in
en klassiek en jazz maar dat luister ik niet zo vaak

Naast electro/disco/oldscool breakbeats luister ik ook nog wel eens naar Black metal. Ook renaissance muziek(vooral luitmuziek) vind ik OK.

Ik deel muziek in een kwalificatie in. Goede en slechte muziek. De rest zal me een worst zijn eerlijk gezegd.

Dus zou mijn antwoord 'nee' zijn. :)

Een kick op elke 4e tel gaat me heel snel
vervelen.

Hou meer van electronische genres waar
de beats ietwat 'gebroken' zijn.

Maar verder luister ik naar heel erg veel
verschillende stijlen, kan vooral erg genieten
van creativiteit, performance, goede productie,
goede opnames etc.

Hier is waar ik de afgelopen weken een beetje naar
geluisterd heb:
Cinematic Orchestra, Mum, Sigur Ros, Massive Attack,
Autechre, Aphex Twin, Boards of Canada, Beatles,
Stones, Joy Division, Siouxsie and The Banshees,
New Order, Radiohead, Miles Davis, Chopin, Mozart,
Goldie, Biosphere, Metallica, Baaba Maal... en nog
wel wat meer :)
(En dan vergat ik natuurlijk de 1000x dat ik de tracks
heb moeten horen van de band die ik momenteel aan
het opnemen ben, lol)

Zoals je ziet maakt het mij niet zoveel uit... goede
muziek blijft voor mij goede muziek, en daar kan ik
altijd van genieten!

Mvg.

CoolRunning

Re: Wie zijn er hier eigenlijk niet into trance/dance/electro/techno achtige muziek?

Re: Wie zijn er hier eigenlijk niet into trance/dance/electro/techno achtige muziek?

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik ben zelf bijvoorbeeld een rocker/metalmannetje dat ook van jazz houdt... Maar het lijkt erop dat bijna iedereen hier into trance/dance/electro/techno en gerelateerde muziek is. Wie heeft er net als ik een 'afwijkende' muzieksmaak, als je naar de rest van het forum kijkt?

Hou niet alleen van dance en house,maar van veel soorten muziek.Ben vroeger ook een tijdje bezig geweest met easytune muziek,en wil er weer eens mee beginnen.Had toen een erg goede track,alleen de compositie was niet strak,maar de melody en geluiden waren erg goed.Heb toen niks gesaved dacht ik en alleen de track nog in midi

ga er maar weer eens mee aan de slag.

Maar verder hou ik ook wel van metal en alternatief muziek,heel verschillende allemaal:D

Tsja, ik zie eruit als een standaard rocker maar ik ben echt into the meest rare vage muziek, varierend van noise en digital harcore tot ouwe blues en jazz. Daartussen vind men verschillende soorten rock, metal, punk, gothic, industrial en wave. Momenteel speel ik veel blues op de gitaar, en ga ik volgend jaar een jazzopleiding doen en is de muziek die ik op de computer maak vrij industrial gericht, maar wie weet wat ik volgend jaar maak ;). Misschien wel arabische muziek :D.

Ik luiter nogal veel naar Kink FM. Daar is de muziek te vinden die ik mooi vind. (op die super harde metal/hardcore(punk) na dan). Er is ook veel elektronische muziek te horen, maar de rest vind ik ook prachtig.
Tool is nog steeds de beste band :)

Ik ben geen liefhebben van techno, trance en bepaalde soorten van dance en club. Wat ik echter wel tof vind zijn de crossovers van jazz en dance/club, dus eigenlijk iets meer richting de fusion jazz. Maar dat is ook weer erg breed, en ook lang niet alles daarvan vind ik leuk.
Dingen als Faithless staan echter wel in m'n collectie, maar dat is dan ook een klasse apart :)

Jazz en vele aanverwante muzieksoorten blijven toch wel favoriet bij mij.

0Y€

mijn naam zegt het al

m@mb0

maar dan op zijn jungle's

met samples & synths

en niet te vergeten....

de dichteres, de drummer en de bassist

http://www.mambojungle.tk

copyLEFT mp3's as soon as posible

ik vind dat er vaak gezegd wordt dat dance enzo dit forum overheersen, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk allemaal wel meevallen. het blijft tenslotte een synthforum en met synths maak je elektronische muziek, hetgeen al snel onder het kopje 'dance' wordt geschaard.

maar als je echt gaat luisteren naar tracks in plaats van vragen te stellen over muzieksmaak en -productievoorkeur (no offense), dan is er veel afwisselends te vinden. mijn eigen muziek is vaak melodisch en downtempo, maar het lijkt wel alsof je als meeloper wordt beschouwd wanneer je wel dance produceert.

niet om de topicstarter of anderen voor het hoofd te stoten hoor, maar ik ben voor meer luisteren en minder muzieksmaak-vragen of stomme enquetes

persoonlijk maak ik electro, disco en game music maar ik luister momenteel weer erg veel naar jaren 60 popmuziek (beatles, monkees, cream, dat soort geneuzel) en j-pop/anime muziek. maar ik luister ook naar metal, pop, hiphop, electro, twitch, ambient, progrock, soundscapes, gothic, ebm, idm, synthpop, 80s, klassieke muziek, jazz... heb ik nog iets gemist?

genre's zijn gewoon onzin.

verder vind ik het eerder vreemd dat een metal mannetje iets zoekt op een synthforum... :D maar goed, ik ken ook wel metal met synths erin (children of bodom bijvoorbeeld).

children of bodom, nightwish, dimmu borgir (minder interessante partijen maar wel mooi!) en dan natuurlijk de progressive muziek zoals Liquid Tension Experiment, Sun Caged, Andromeda maar ook de progressive muziek van vroeger (geen metal) als ELP en Yes hebben allemaal synths...

ja, maar ik denk dat met het lijstje mensen die synths gebruiken in de electro/techno/dance sfeer ik het scherm wel 3x kan vullen, en dat is zonder nog namen op te zoeken... dus de balans is toch wel wat richting die genres :P

plus dat metal synthers over het algemeen (ik spreek uit persoonlijke ervaring omdat ik er zelf een ben geweest en een goed aantal vrienden van me ook :P) niet veel interesse in hoe een synth precies werkt, als het maar de goede klanken maakt.

Back