Trakc Artic-Edge electronic sound

Metroid

MarkID
Hoi,

Kwam een stukje tegen waar ik een tijd aan had gewerkt en heb dit afgemaakt. Het resultaat is een simpel trackie maar het heeft wel wat. Als je nog wat tips hebt of gewoon een meening dan vind ik het altijd leuk om te horen.

Thanks for het luisteren

Mark

Attachments

• MarkID-Artic-Edge.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 78
Hee Mark,

Ik vind het best een lekker nummertje met een lekker sfeertje.
Ik heb alleen het idee dat het hoogste nootje in de "acid" bassline een kwart noot naar voren geschoven kan worden zodat hij wat lekker loopt. Voor mijn gevoel komt het nootje steeds net te laat, maar jou kennende is dit juist de bedoeling :D :P

Mooie sounds en variaties in het arrangement.

Ik zat alleen de hele tijd te wachten tot je echt helemaal los zou gaan met de cutoff van de bassline, met een klein beetje distortion erbij.
Gooi open die handel!

De [tribal] percussie van de topic track is vet.. de 3o3 vind ik wat minder passen in het geheel persoonlijk. Waar heb je die sound mee gemaakt?

Hee JayZfresh dank je voor je reactie, de percussie vind ik zelf ook wel lekker klinken en als ik je vraag goed begrijp dan heb ik dat gemaakt met kontakt 4 + willekeurig drum samples die ik doormiddel van effecten zo heb gekregen. Het is eigenlijk altijd een beetje dingen uit proberen en dan opeens heb je wat cools.
De sounds komen van de vst nexus welke ik vanzelfsprekend ook heb aangepast met effecten begrijp wel wat je bedoelt heeft ook wel even geduurd voordat ik zowiezo een sound had gevonden waar ik enigzins tevreden over was en op verder kon bouwen.
Thanks en tot horen

Mark

Hee Mark,

Ik vind het best een lekker nummertje met een lekker sfeertje.
Ik heb alleen het idee dat het hoogste nootje in de "acid" bassline een kwart noot naar voren geschoven kan worden zodat hij wat lekker loopt. Voor mijn gevoel komt het nootje steeds net te laat, maar jou kennende is dit juist de bedoeling :D :P

Ik hoor het ook, dat 1e nootje maakt het volgen van het ritme vrij moeilijk.

Scroll precies naar 43 seconde, daar mis ik die hele noot. Dat zorgt er voor dat je, het toch al ingewikkelde patroon, niet meer kan volgen. Zo te fixen natuurlijk. Komt misschien verder op in de track ook voor.

Verder lekker sound, duistere sfeer maar toch ook een beetje space-achtig :) draaien met die res/cuttof/reverb ;)

@Metroid The percussie sound doet me nu erg denken aan E. Top's ' So Cold', ' Turkish Bazar' e.d. van de mid 90'ies Hij gebruikte daar 2 accented 303 met subtiele distorted voor zijn sound

Bij de tweede is dat mysterieuze er bijna uit. Verliest een beetje zijn 'soul' vind ik. Dus ik heb liever de eerste.

Ik vind het wel wat weg hebben van dat documentaire muziek, die eerste dan.

Back