Ambient vs monitoren

Synthurion

Ouwe rot
Ik heb een vraag aan iedereen die ambient maakt met percussies, namelijk welke monitoren jullie gebruiken, ik wil me graag oriënteren en ik hoop dat jullie me een beetje een goed idee kunnen geven welke monitoren zich daarvoor echt geschikt uitgeven.

Ik denk niet dat je onderscheid kunt maken tussen monitoren die beter of slechter geschikt zijn voor ambient (of welke muziekstijl dan ook). Monitoren zijn bedoeld om geluid precies weer te geven, en welk geluid dat is is van jou afhankelijk. Wel kun je bijvoorbeeld kijken naar de weergave van de bas, als er veel bas in je muziek zit.

Kortom: een goede monitor, is ook een goede monitor voor ambient

Ja klopt maar was gewoon benieuwd waar ambient muzikanten zoal mee werken zodat ik dit mee kan nemen in mijn oriëntering.

Oriënteer je niet enkel op "ambient" monitoren. Ik neem altijd verschillende muziek mee als ik monitoren uit ga zoeken, van klassiek tot snoeiharde rock/breakcore. Een monitor moet neutraal zijn in elke style. Je kan dus niet zeggen dat de ene monitor beter geschikt is voor ambient dan de ander. Als je een monitor uit gaat zoeken, neem dan tracks mee die je binnenstebuiten kent.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Back