Interessante Arduino Stepsequencer

Lijkt me een goeie... Het is wel echt een leuk speeltje volgensmij, afwachten wanneer ie er is. Ik vond het in het verleden altijd wel relax om te schetsen op mijn ER-1. Gewoon heel basic en snel dingen kunnen uittesten of bedenken, omdat ie gewoon zo handson is. P3 sequecer is ook vrij eenvoudig in de basis, MPC2000 is ook nie moeilijk, maar de eenvoud van deze sequencer spreekt me wel aan. Nu nog een case :D

deze zou je toch wel in een synth kunnen bouwen. heb je een interne seq. lijkt me leuk in een moog prodigy.. denk dat er alleen geen ruimte voor is :(

Bericht door een moderator:
Titel aangepast

Die zijn er nie meer nee.. Enkel nog kant en klaar of een bult schema's geloof ik...

Je mag de mijne wel bouwen :P

Ik heb een kant en klare besteld en een arduino board. Ik denk alleen dat ik een Arduino mega board nodig heb. Ik wil 'm in een case (liefst rack) met zoveel mogelijk trigger outs en een of meer encoders voor input. Ik wacht nog even een tijdje af wat er nog voor mods volgen, want anders blijf je aan het bouwen...

Het project wordt echt steeds beter. Dagelijks volgen er verbeteringen aan de software of mods aan de hardware. Ik denk dat er niets is dat voor dit geld zo flexibel en uitgebreid kan worden (mits je zelf ook kan klussen)

Laatst gewijzigd:
Ik heb m'n onderdelen binnen en het speeltje aan de praat... Erg eenvoudig maar doeltreffend moet ik zeggen. Ik zou graag nog een Arduino mega board halen en tzt kijken of het mogelijk is om 16 decoders er aan te hangen. Softwarematig moest het al mogelijk zijn geloof ik..

Het enige wat in het echt anders lijkt dat op video is dat hij erg klein is. Hij leek op beeld toch groter.

Meer mensen die hem hebben en er iets meer over kunnen vertellen?

Zoiets als dit ?
http://www.beat707.com/w/updates schreef:
Beat707 XT is an additional hardware compatible with any Beat707. It adds the ability to use 16 Faders to edit S1/S2-Tracks Notes directly (Step Sequencer) and also as a Mixer for all Tracks Volumes at once.

Ik heb dit project een beetje gevolgd en met de XT (zie boven), de updates (zie beneden) & allerhande hacks wordt het wel een interessante (goedkope) sequencer
http://www.beat707.com/w/updates schreef:
Beat707 Manager Released
This new Application let you Backup and Restore both Patterns and Songs from Beat707 EEPROM and Flash

Je kan 'm kant en klaar kopen.. Alleen ff de software erop zetten, daar staan hele beschrijvingen van op de site. Verder kan je er zelf een kissie omheen maken, maar zonder doet ie t ook :P

[meer serieuze modus]
Op de website staat Contact us for details, dus ik gok dat er nog wel onderdelen en/of (halve) kits te koop zijn. In ieder geval kunnen ze je vast vertellen of er nog nieuwe units geproduceerd gaan worden.

Trouwens, ik bedenk me net dat de beat 707 een samenwerking is met rugged circuits (die het hardware gedeelte verzorgen) en dus is het een goed idee om ook daar even te zoeken.

[edit]zo te zien hebben die er nog wel een te koop: https://shop.ruggedcircuits.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=19 [/edit]

[/meer serieuze modus]

jwhagenbeek (maar dan uit die andere draad over de beat 707) schreef:
iemand ervaring met de beat 707?
ja ik (maar dat was na bovenstaande berichten wel duidelijk toch).

hah 1,5jaar later een reactie van mijn kant :P
ze waren niet meer te koop maar kon met een tweede lichting een beat707 krijgen. heb m dus, alleen moet ik nog een arduino kopen (heb ik zojuist ook maar gedaan) en dan een behuizing klussen... shit dit soort klusjes duren bij mij lang!

heb nu een tijdje met de beat707 gespeeld... heel leuke sequencer!!!!
maar een paar puntjes:
- Geen volume in te stellen per noot dit moet je doen met 2 accent tracks
- Ik had een crash na de sequence backwards en op random af te hebben gespeeld
- De patterns blijven automatisch in t geheugen, erg fijn!, maar dat doet ie pas nadat je op stop hebt gedrukt. er zit geen aan uit schakelaar op dus ik heb dan snel de neiging om gewoon de stekker er uit te trekken ook als ie nog speelt.

verder helemaal te gek en erg overzichtelijk!!!!!!! maar kan verder ongeveer t zelfde als een electribe maar dan zonder de geluiden. eh nee werkt lekkerder dan een electribe!

Laatst gewijzigd:
Back