sequencer van de dx200

feindbild

!TKRÓKT!
wat ik me afvraag:

is er een manier om de drie ritmesporen van de dx200 te gebruiken om een extern apparaat aan te sturen zonder dat de interne drum-/basgeluiden van de dx200 doorkomen? aangezien het machientje maar 1 stereo output heeft, komen de pcm-geluidjes altijd mee...
ik vind de sequencer wel handig, maar de sounds van mijn airbase zijn toch stukken beter dan die van de dx200 (understatement)...

als ik de sporen mute, komt er niks meer door (zoals het eigenlijk hoort), als ik de velocity van de interne drums op 0 zet, is er natuurlijk ook op het instrument dat met de dx is verbonden niks te horen.

heeft er iemand een idee? desnoods hardwarematig in de zin van de verbinding tussen tracks 2, 3 en 4 en de interne pcm-kaart verbreken of aan/uitschakelbaar maken met een switchje. (ik ben wel geen tovenaar met de soldeerbout, vrees ik. lees: totale leek)

alvast bedankt

hans

Mischien op de volgende manier?

Draai het volume voor elk rythm part op nul en sluit dan pas je externe bak aan.
(als je dat niet doet stuurt de DX gewoon cc's 07 naar je ext. bak en hoor je die ook niet meer)
Maak hier desnoods een template van en dan hoef je dat daarna niet meer te doen.

Nadeel van de DX200 seq vind ik toch wel de beperking tot 16 steps.
Voordeel is de leuke trucken met reverse-seq en re-triggeren van een phrase.

Grt. Ronald.

bedankt roonan. :biertje:
bedoel je voor elke step van elke rhythm part, of is er een manier om het voor het hele ritmespoor in 1 keer te doen? dat shift+velocity van de eerste stap naar nul truukje, is dat wat je bedoelt? want mute zal blijven doorkomen, en da's ook de bedoeling.
en eh sorry, kan je me ook eens uitleggen wat je nou net met een template bedoelt? ik weet wel wat een template is, maar niet hoe je er een maakt voor de dx. (btw, ik gebruik geen computer om te sequencen).

ja, 16 steps is natuurlijk weinig, maar inderdaad, die reverse, top, beat en swing zijn leuk. daar ik alleen hardware gebruik - mijn mc505 stuurt voorlopig alles aan - is het toch leuk die paar andere sequencing- 'snufjes' te hebben op de dx dan op de 505. 12 steps klinkt overigens ook fijn, maar da's nog minder steps natuurlijk.

hans

ik weet niet helemaal hoe dat zit met de airbase, die heeft geen algemene volumeknop, denk ik (alleen voor de koptelefoonuitgang), volume moet je voor elke sound apart regelen. ik heb de sounds op de aparte uitgangen, niet op de mix stereo output. ik zal vanavond eens checken. zo ver van mijn spullen zitten is niet goed voor me ;{

aho
hans

als je een pattern/song laat lopen, kan je toch moeilijk het volume even naar beneden vijzen voor elke keer dat het pattern begint? blijft de dx geen volumedata doorsturen over midi? dat vraag ik me net af. maar misschien zou ik beter zwijgen en straks thuis gewoon eens uitproberen...

is er overigens een gemakkelijke manier om het volume van de ritmesporen dicht te draaien?

hans

Origineel geplaatst door feindbild

is er overigens een gemakkelijke manier om het volume van de ritmesporen dicht te draaien?

hans

Je hebt hem zeker nog niet zolang? ;)
Je kiest gewoon de rythm track met het knopje linksonder. (let op het ledje, deze geeft Rythm track 1 , 2 of 3 aan)
Als je nu de Volume knop (De linker FX knop, als je shift ingedrukt houd bedien je de track volume, of het was net andersom, moet je maar kijken wat er bij de knop staat) dichtdraaid pas je alleen de volume aan voor de gekozen rythm track. Doe dit dan voor alle drie de rythm tracks.
Beter om dit met losgekoppelde airbase te doen tenzij deze volume knoppen heeft die het midi volume bedienen en niet de output volume.

Met template bedoel ik gewoon opslaan als een pattern.
Maak je gewoon elke nieuwe pattern met deze pattern als start zodat je nooit meer de volume truck hoeft te herhalen en kun je de jomox voortaan gewoon aangesloten laten.

Grt. Ronald.

wel roonan, daar heb ik nou wat aan! :W bedankt!
ik heb hem inderdaad nog maar van vrijdagnamiddag, en ben ondertussen nog maar weinig thuis geweest ;{

was er net tijdens de lunch aan aan het denken dat je waarschijnlijk die volumeknop naast de panknop bedoelde, maar ik dacht dat die knoppen enkel op het synthspoor van toepassing waren.

ah, ik kijk er al naar uit om het eens uit te proberen. helaas ben ik pas om zeven thuis vanavond. dat wordt laat gaan slapen :o)

hans

Laatst gewijzigd:
Back