Iemand ervaring met Dateq Xtc ?¿

Iemand ervaring met Dateq Xtc ?¿

• dateq

Stemmen: 4 66,7%
  • pioneer

Stemmen: 2 33,3%
  • rodec

Stemmen: 0 0,0%
  • iets anders....

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    6

DJ S KIT

Virus
Heeft er iemand ervaring met de mixer Dateq Xtc? :dj:

Hoe werkt bij deze de Pfl functie?
Is het een splitfunctie? Dus dat je op je linkeroor de pfl hoort en rechter oor de master?

:confused:

zucht... hoe moeilijk is het om ff naar www.dateq.nl te gaan, en dan op XTC te klikken en het verhaaltje daar te lezen?

http://www.dateq.nl/disco/xtc.html

"There is monitoring for each channel, of course, and it is available on an headphone amplifier with "power" (0.3 Watt at 4...32ohm). Split, a unique DATEQ function, allows monitoring and listening to the master signal to be carried out on the headphones simultaneously."

je kan er ook de manual downen..... dateq mixers zijn naast de pioneers in NL beetje de industrie-standaard..prima dingen dus

Olaf

de pfl funktie vind ik persoonlijk niet iets indrukwekkends en zou het zelf eigenlijk niet gebruiken maar ieder zijn eigen manier van doen natuurlijk
de kwaliteit van dateq is zeer goed en daar richt ik me eigenlijk meer op de geluidskwaliteit (zal door de vergulde bekabeling komen???) mijn apollo gaat ook niet zomaar de deur meer uit
het enigste waar je op moet letten is dat je met beleid de faders bediend anders kan je ze zo vervangen
voordeel is wel dat de faders niet echt duur zijn en makkelijk zelf te vervangen zijn
service bij dateq is ook goed

Wil je een XTC aanschaffen of wil je gewoon weten hoe ie werkt?

Twee jaar geleden was ik namelijk van plan een XTC aan te schaffen. Eigenlijk gewoon omdat ik 'm al jaren wou hebben, en het vroeger een beetje een standaard in NL was.

Totdat ik, vlak voordat ik 'm aan zou schaffen, op een Pioneer DJM600 draaide. Ik was meteen verkocht maar en kocht deze daarom ook direct. Achteraf ben ik daar erg blij mee. Het is nu gewoon echt de WERELD-standaard geworden, naast 2 SL-1200's. Echt overal zie je 'm staan, en het is erg fijn als je ergens moet draaien en je kent de mixer door en door.

Geluidskwaliteit is top, bediening is top (die lange faders op de XTC zijn eigenlijk alleen maar vervelend), de effecten zijn erg leuk, maar op den duur gebruik je ze niet zo veel meer, en 4 kanalen is ook erg handig als je er in de toekomst nog 2 CD spelers aan wil hangen.

En de hoofdtelefoon SPLIT functie zit er ook nog op

Dus mocht je een mixer aan willen schaffen zou ik zeker even gaan kijken naar de Pioneer! Hij is wel duurder, maar je zou ook voor de DJM-500 kunnen gaan. Is exact een DJM-600, maar dan zoder effecten.

XTC? Vroeger?

Humm... dat was toch echt de GPM8.

Of ben ik gewoon van wel héél vroeger? ;)

Origineel geplaatst door Mike-E
XTC? Vroeger?

Nou ja, ok, vroeger is mischien wel erg vroeg. Maar de DJM-600 is NU toch echt wel DE standaard in NL (en ver daarbuiten).

:) Zelf wil ik er eentje aanschaffen.. Maar zo te horen is het volgens mij een goede mixer..

Ik bedoel met de pfl als je aan het mixen bent dat je de master en de pfl tegelijk op beide oren horen kunt horen op je koptelefoon..Dus aan beide kanten...En niet gesplit..

Origineel geplaatst door DJ S KIT
:) Zelf wil ik er eentje aanschaffen.. Maar zo te horen is het volgens mij een goede mixer..

Ik bedoel met de pfl als je aan het mixen bent dat je de master en de pfl tegelijk op beide oren horen kunt horen op je koptelefoon..Dus aan beide kanten...En niet gesplit..

Met de DJM-600 kan dit wel, met de XTC voor zover ik weet niet (heeft volgens mij alleen de SPLIT functie).

ik mix de plaatjes naadloos aan elkaar zonder ook ooit aan die split te denken....prima ding dus al is de pioneer er ook een om in de gaten te houden

Origineel geplaatst door Leudes
Dus mocht je een mixer aan willen schaffen zou ik zeker even gaan kijken naar de Pioneer! Hij is wel duurder, maar je zou ook voor de DJM-500 kunnen gaan. Is exact een DJM-600, maar dan zoder effecten.

Wat een dikke lulkoek lees ik hier! DJM-500 heeft ook ingebouwde effecten maar gewoon minder dan de djm-600.
De DJM600 is ook verkrijgbaar in zwart en grijs terwijl de djm500 enkel zwart te koop is.
Als toemaatje heeft de djm600 gemakkelijk zelf te vervangen faders!

Oké bij deze is dit even rechtgezet.:dj:

Origineel geplaatst door Leudes
Nou ja, ok, vroeger is mischien wel erg vroeg. Maar de DJM-600 is NU toch echt wel DE standaard in NL (en ver daarbuiten).

Vandaar dat in de meeste tenten waar ik draai een Dateq XTC of andere Dateq staat......:stupid

Back