Orgel in "Half a boy and half a man"?

volgens mij, als je het orgel van Whiter Shade of Pale (Hammond M-102) in de USA koopt en dan in Europa in de 220V stopt, klinkt het zo. ;)

(ga dit nu niet echt proberen jongens, dan is hij stuk)

Het zit hem deels ook in de speelstijl, daarmee kan je een orgel wat meer schwung en dirty aspecten geven dan als je er met 1 vinger een aarzelend Broeder Jacob op speelt.

bedoelt de TS het orgel in het nummer of het orgel in de clip?

had Ray Manzarek die ook niet onder zijn klauwen ten tijde van de Deuren?

YouTube - VOX CONTINENTAL DEMO

yeps, dat izzum, en Ray had er een bij de deuren..

ik betwijfel trouwens of op half a man een continental te horen is, lijkt toch meer op een toonwiel dingest.
:mega:

erg fijn orgel geluid... hammonds zijn maar overrated :D

ach, alles heeft z´n plek, maar idd, hang achter oma´s orgel een leslie, en je hebt een prima geluid.

maar even over het lied;
de continentel klinkt ietwat nasaal, cq, dun.
dus vandaar dat ik voor deze een andere bedacht had, of er zit een dikke chorus of ensemble effect overheen, dat kan ook.
:mega:

Even serieus, maar ik vind veel Hammonds overrated, zelfs toonwielmodellen. Een B3 kan erg mooi klinken, een M102 ook, maar er zijn ook enkele modellen bij die wat dun en steriel klinken.

ik heb er zo eentje gehad, was niks speciaal aan. Karakterloos.

Als ik plaats over had, zou ik nog wel zo'n Continental willen, en een hammond vuile toonwieler, en een 310, en ... :)

ik heb er zo eentje gehad, was niks speciaal aan. Karakterloos.

Als ik plaats over had, zou ik nog wel zo'n Continental willen, en een hammond vuile toonwieler, en een 310, en ... :)

heb ik ook gehad....

doordemidden gezaagd, en naar zweden gestuurd.

:koffie:

Die zanger heeft wel wat weg van Ronald Plasterk....helemaal als hij zijn hoed op heeft en in dat bootje zit :D

Luister eens naar Emerson, Lake & Palmer, album Tarkus, kant 1....

...nuff said...:doei:

Back