Waar kan ik vanuit gaan?

twanbeatz

Skills
Hoi iedereen,

Als ik bezig ben met een productie luister ik deze meestal over mijn KRK RP6'jes. Als ik dan mijn Stanton DJ PRO 2000 er bij pak, en die zelfde productie luister, klinkt het net iets anders! Mijn vraag is dus: waar kan ik het beste vanuit gaan? De RP6'tjes of de DJ PRO 2000?

Groeten,

Twan

Geen van beide...........
Als je muziek maakt zal ik je KRK gebruiken als referentie, maar dan dien je wel te weten waar je aan refereert, dus je speakers en de ruimte waarin ze staan zijn van invloed op hoe het klinkt.
Dus zorg ervoor dat je referentie goed is.

Maar uiteindelijk moet ik ie ook leuk over de Stanton klinken, toch?

Het zou ook goed moeten klinken over een grote PA, ghettoblaster, 2"speakertje etc, etc. Dus luister af op verschillende systemen zodat je weet waar de problemen van je ruimte en krk's zitten.

Ik werk nu op een kantoor van 5 bij 3 meter. De monitoren staan (direct) op een (houten) bureau. Op de grond liggen stenen. Het plafond is gemaakt van losse, vierkante platen. Als ik mijn muziek terug luister in de auto, of zoals jullie aangaven op een groot PA-systeem, dan klinkt het eerder als de Rokit's. Iemand nog meer suggesties?

Neem een track die je dik vind klinken (geen mp3 uiteraard). Luister deze op je monitors en op je hoofdtelefoon.
Wat is hier het verschil en is dat verschil op jouw eigen tracks hetzelfde, of totaal anders?

Back