Oldschool French Techno Sound

Het is gewoon een simpele Bass synth en dan osc in square vorm, dit soort patches klinken altijd zelfde alleen je moet zelf de oscilators naar smaak aanpassen.
Er zijn vele soorten analoge synth's plugins bvb Subboombass van rob paben zie video onderin.
alleen mijn mening is met analoge software synth klinken niet lekker, om die vette bass te krijgen moet je echt door buizen apparatuur halen en klein beetje EQ, dat is mijn ervaring.
Ik gebruik daarom Motif XS en EMU-6400 voor analoge bassen, E-6400 klinkt erg zwaar dik en aangenaam warm. Er zijn heel veel analoge Synth sample cd's voor de EMU.

ja ik heb thuis MS20, 101, Siel Mono gedoe en een SY1 dus kheb wel wat analog power, ma ik vroeg me echt af hoe precies, welke golfvorme, want heb al wat zitte probere en krijg niet echt die sound eruit...

Ik weet dat vitalic altijd een nordrack2 bij zich heeft (of had) bij z'n livesets, dus misschien komt ie wel daar uit.

Vitalic schreef:
...I don't spend a lot of time deciding what to use. I've got only a small number of synthesizers [including the Alesis Andromeda, the Moog Minimoog and the Alesis Ion], and I've got to finish the tracks using only those synthesizers.”.........“When I first met Daft Punk when I was a newcomer, they gave me some advice. They said, ‘Don't fart around with your machines too much. Make music; make songs.’ They said that you can do a very good track with just one cheap synthesizer. When you spend too much time farting around with machines, you're not working on the tracks. That advice is very precious to me, and I'm still using it today.”

http://emusician.com/remixmag/artists_interviews/musicians/remix_vitalic/

Bump!

Vroeg me onlangs ook nog af wat gesaffelstein z'n percussie zo aanstekelijk maakt, vooral die cowbell/woodblock die hij af en toe eens in z'n nummers steekt. Iemand hier al een antwoord op gevonden? (ze klinken heel erg als tr808/909, maar ze hebben toch iets speciaals, ze lijken heel hard aanwezig, reverb? lange release? af en toe wat delay? ik weet het niet)

Nog 2 nummers waar dit heel erg bij opvalt (waar hij meewerkte aan de production):

Back