Overstuurde opname goed krijgen?

interessante topic, heb ook even gepruts aan het bestandje (de originele overstuurde) zie bijlage :)

edit: ik heb een nieuwe versie upgeload met een de-essertje en het origineel erbij ter vergelijking.

Wat vinden jullie van deze retouching?

Ik vind het ook vrij ok.
Benieuwd naar je technieken!
Misschien toch overwegen om het verder te proberen en zo de klant te overtuigen.

Misschien toch overwegen om het verder te proberen en zo de klant te overtuigen.

dat zou ik sowieso doen, want in elk ander geval lijdt je gezichtsverlies en potentiele nieuwe klanten. als je duidelijk kan laten zien dat je er veel aan het gedaan heb je sneller een akkoord. lastig is alleen het bepalen wat het niveau is wat zij fatsoenlijk vinden.

gewoon je best doen, en goed idee om er ook andere op het forum naar te laten kijken.
je kan niet meer doen dan wat je doet cq gedaan hebt.
als jij het fatsoenlijk vind en anders ... nou ja sorry

flink wat aan geknutseld. alle pittig overstuurde stukken met izotope"s declicker. (en decrackler etc)/. Beetje compressie/eq en licht galmpje :)

niet slecht, maar wel een behoorlijk andere klank. wat heb je gedaan?

klopt idd dat de klank wat anders is, maar als je die andere niet kent is het volgens mij niet erg.

Hoi Nick,

Ikzelf gebruik al een aantal jaren Izotope RX waarmee je deze mate van vervorming vrij eenvoudig kan verwijderen. Ik heb veel ergere overstuurde opnames gerestaureerd dus dit moet absoluut geen probleem zijn.

Mocht je willen dat ik de opname corrigeer dan kun je mij pb'en

dit heb ik onder andere ook gebruikt en echt eenvoudig is het niet. sommige stukken zijn erg vervormd

Ik ben er nu even mee bezig en zie dat de file erg zacht is. Dat is niet handig voor RX dus als je een luidere versie hebt is dat beter. Anders kun je de file normalisen (dat doe ik nu even voor het gemak).

Ik vermoed dat de file in onderdelen bewerkt moet worden als er verschillende vervormingen op verschillende locaties zitten.

heb er even op zitten rx-en en je kan idd een heel eind komen, maar woordjes als 'dood' aan het eind en de 1e keer 'cultuur' zijn en blijven (moeilijk) handwerk. daarnaast zit er een +/- 830 hz resonantie in de opnames, zo te horen een reflectie in de ruimte. die telt extra hard mee bij de overstuurde stukken, dus dat wordt handmatig automatisering erin knallen. goed klusje voor een suppressor of een dergelijke cleane dyn-eq.

ik heb expres ook wat eq, k-stereo en tape toegevoegd om te laten zien dat je met extra spraakverstaanbaarheid veel kan compenseren. dit is zeker nog niet voldoende, maar je zet in het begin wat grotere stappen waardoor je je niet suf zit te staren op de details die misschien later wel wegvallen. nu gaat bijvoorbeeld het geritsel opvallen, dat zou ik er denk ik weer uit rx-en.

http://dl.dropbox.com/u/1313922/samples/rec_overstuurdefile_rx.wav

groot voordeel is idd dat alles overstuurd is, dan kan je een goed klankbeeld overeind houden zonder gekke overgangen. ik denk dat ik er een hele flinke dag voor nodig zou hebben, een uur per 10 minuten ofzo om het echt goed te krijgen.

Laatst gewijzigd:
Dreigen met een claim is standaard. In eerste instantie om te kijken of ze jou ervoor kunnen laten opdraaien. Maar zo te horen was er niks geregeld en hebben ze weinig om op te staan. Daarnaast zit die producent er nog tussen die in principe de eindverantwoordelijkheid draagt. Ik heb een keer een geluidsman geholpen die met een vergelijkbaar probleem zat. Uiteindelijk goed kunnen bewerken maar de opdrachtgever is toch voor voice overs gegaan toen. De extra kosten waren dus ook voor zijn rekening.

Was het jouw keus om mono te werken of moest je roeien met de riemen die je had ?

Hierbij alle als mp3 :)

Attachments

• DIST_VOC_AUDIOCOLLAGE.mp3
    316,2 KB · Bekeken: 99
  • DIST_VOC_FOURIER.mp3
    316,2 KB · Bekeken: 100
  • DIST_VOC_PMX.mp3
    316,2 KB · Bekeken: 93
  • DIST_VOC_PASS-OUT.mp3
    315 KB · Bekeken: 94
  • DIST_VOC__ORG.mp3
    315 KB · Bekeken: 107
het nadeel daarvan is dat vaak de pitch van de woorden anders is afhankelijk van de zinstructuur, dus dan ben je dat weer aan het corrigeren...

Back