Korg microkorg probleempje..

gomezz

Nieuwkomer
Hi guys,

Ik heb een probleem. Als ik mijn microkorg wil aanzetten, toont hij even iets op het bank-display, hij pinkt een keer of twee, en dan niets meer...

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn korg?

Weet iemand of ik dit kan herstellen?

groeten

GomeZZ

@ IOStream;

werkt ook niet op batts...

Ik heb verschillende adapters, en telkens weer doet hij hetzelfde. Het ruikt een beetje verbrand aan de input van de de adapter...

Kan het zijn dat er een veiligheid het begeven heeft?

In bijlage de service manual van de Korg.

Je eerste prioriteit zou FU1 moeten zijn, de zekering van de 3,3V-lijn, rechtsboven op pagina 5. Waar deze op de PCB zit kan ik niet zeggen, maar toch niet al te ver van de adapteraansluiting. Verdere kandidaten zijn IC5, F1 en IC18.

Ik ga er hier wel van uit dat je wat ervaring hebt met dingen repareren en weet hoe je een soldeerbout moet vasthouden. Anders kun je best eens bij een lokale synthreparateur langsgaan of 'em terugsturen als je nog garantie hebt.

Attachments

• microKORG Service Manual.pdf
    920,6 KB · Bekeken: 210
@gomezz: je kan ook je woonplaats ff noemen, mogelijk zijn er leden die bij je in de buurt wonen en er naar willen kijken.

Ik woon in Gent (centrum) en in de weekends zit ik vaak in de buurt van Denderleeuw-Ninove-Aalst. Ik ben zelf een leek in het repareren van synths...

Ik wil gerust een vergoeding betalen aan diegene die me zou kunnen helpen met de reparatie.

PS. Ik heb de microkorg tweedehands gekocht. Er zat geen originele adapter bij, terwijl dit aangeraden is door korg. Zijn er mss mensen die een korg-adapter te koop hebben? Of post ik dit beter een keer in de 'verkoop/te koop-sectie'?

Er zat geen originele adapter bij, terwijl dit aangeraden is door korg.
Dat advies niet te nauw nemen. Zolang die adapter dezelfde spanning levert, is er geen probleem.

Je hebt gewoon pech gehad.

De originele adapter levert 9V DC met de - op de middenstift van de plug (zoals voor effectpedaaltjes). Waarschijnlijk staat dit ook op de adapter die je hebt. Maar als hij ook niet op de batterijen werkt zit het probleem in de mK zelf.

Als je geluk hebt is het gewoon de zekering en is de reparatie vlug gebeurd. Er zijn vast wel wat reparatieadresjes in de buurt te vinden.

kan je niets afleiden uit het aantal keer dat de leds knipperen ? (ergens in de service manual)

Zoals het aantal beeps tijdens een bios startup failure van een computer ?

Back