balanced male jack in unbalanced female jack?

Maks

Gromit the Evil Operator
Ik weet dat het een idiote vraag is, maar ik vroeg me af: Kan het kwaad om een balanced male jack in een unbalanced female jack te steken? De uitgangen van mijn Apogee Duet zijn ongebalanceerd, maar zouden moeten verbonden moeten worden aan 2 gebalanceerde jack-kabels (die naar een level pilot en vervolgens monitors gaan). De kabels zitten vast is een kabelgoot, vandaar even deze praktsche vraag ;)

Dus, ik zou een 'stereo jack' in een 'mono female jack' willen proppen. Ik had wel eens iets opgevangen van een Db-drop ofzo, en maak ik de kabels dan niet kapot?

Dat schijnt dus af te hangen van je balanced output stage.
Soms moet je cold en screen aan elkaar leggen en soms juist van elkaar scheiden.

Q What's the best way to connect a balanced source to an unbalanced input?

You'll need to check your equipment manual for this one, as the way you wire the cable depends on the design of the balanced output stage. In some cases you need to link the cold and screen pins at the balanced end (if the output stage is 'fully floating') while in others you must leave the cold pin disconnected. In situations that require the latter approach, you will probably find that the signal level is 6dB lower than when using the equipment balanced. This is because you're only using one half of the signal from the output stage.

Soms kan je wel de kabel erin steken alleen dan niet helemaal erin. dit zorgt ervoor dat de sleeve dan geen contact maakt.
Dit werkt geloof ik niet altijd.

Check http://www.rane.com/note110.html

Laatst gewijzigd:
Back