geluidskaart M audiophile 2496 kraakt

shadowsfannl

Nieuwkomer
Zo’n 2 weken geleden heb ik een computer geluidskaart gekocht, en heb deze laten installeren in een nieuwe computer.
Echter bij opname gaat het geluid in lange periodes fors kraken, soms een 15 minuten niet (opname loepzuiver) , dan 10 minuten wel weer met kraken, heel afwisselend.
Het opname niveau is hierbij niet van invloed, maar heb diverse instellingen wel verzet naar 80% voor de zekerheid.
Het schijnt vaker voor te komen, zo lees ik op diverse fora, maar nooit staat daar een echte oplossing, behalve dat de asio omhoog moet.

Hier een link met geluidsfragment; http://www.zshare.net/audio/895863269ba8c297/

computer; http://www.boxxed.be/nl/producten_30i.php

Instelling M Audio kaart; Sample rate 44100 Hz, Asio 1536.
De software van de bijgeleverde cd rom is gebruikt, update op website is al van een paar jaar terug.

=(

Heb je toevallig het schermpje van de driver software tijdens het kraken ook open staan?

Ik weet van mijn Fast Track Ultra dat ik de driver eventjes apart moet openen als ik synths enzo wil gaan opnemen. Hij neemt ze zonder wel op maar dan hoor ik niet wat ik inspeel.
Als ik de driver dan open laat staan tijdens het inspelen gaat hij bij mij nogal kraken. Dat is dus weer te verhelpen door direct het schermpje te sluiten waardoor ik toch hoor wat ik doe maar geen gekraak heb.

Misschien dat je probleem hier in zit ;)

Tijdens opname staat alleen Adobe Audition 1.5 open, deze blijft ongewijzigd tijdens een volledige uur opname.
In dat uur opname van een radio programma raken we de computer niet aan, toch is er in dat uur minmaal 2 stukken van zo'n 10 a 15 munuten met continu kraak.
Wel loopt er antivirus Norton, maar heb de automatische updates reeds geblokkeerd.

Naar mijn mening zal Norton niet storen op je geluidskaart.

Het gaat hier om een PCI kaart toch? Wellicht dat je de kaart een slot hoger of lager kan plaatsen?
Ik heb weleens gelezen dat de plaatsing in de PCI slots ook storing kan veroorzaken.

Jawel het gaat om een interne pci kaart.
De kaart is extra in het onderste slot geplaatst ( 2 slots erboven zijn leeg), dichterbij lijkt me geen verbetering.
Vandaag toch maar de M-audio 2496 update gedaan, adobe audition 1.5 vervangen door 2.0 (audio opname) , en opgelet of de propellor v.d. koeling misschien roet in het eten gooit, deze ging niet aan tijdens de test.
Toch blijft het kraak probleem bestaan.
Eventueel de komende week de kaart maar eens verplaatsen.

Na veel testen om zekerheid te hebben dat het probleem bij de geluidskaart zit ben ik op internet vele fora tegengekomen met hetzelfde probleem met deze geluidskaart, hij blijkt NOG NIET compatible te zijn met Windows 7, laat ik dat nu juist in deze nieuwe computer gebruiken!
Zie bijvoorbeeld ;

http://forums.m-audio.com/showthread.php?15046-New-PC-running-Win-7-2496-Crackles-amp-drop-out

maar ook vele andere sites melden dit probleem.

Tsja, ik ben er denk ik wel uit en laat het aan de leverancier over hoe we dit afhandelen, één ding weet ik al wel, die 2496 gaat eruit, een andere stereo kaart met RCA ingang & uitgang gaat erin, nu nog kijken welke, tips zijn welkom (budget €100-150)

Hoi Jorix, neem je ook op via die pc kaart?, ook langere opnames?, want dan duiken die klachten op.
Gewoon afspelen via die kaart gaat perfect en is de kwaliteit gewoon prima.

het is hoogstwaarschijnlijk de latency die toch iets te laag staat. Als je alleen hardware gebruikt zou ik de latency op het hoogste zetten, dan heb je zeker geen gekraak.

Ondanks deze instelling met Asio op zijn hoogst totaal geen verbetering.
Zo bedoel je het toch?

Attachments

• settings M-Audio 2496.doc
    46 KB · Bekeken: 91
Vandaag ben ik opgebeld door het bedrijf waar de M-Audio 2496 is gekocht.
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk dat ik nu opneem op dezelfde harde schijf als waar alle andere funkties van de computer op lopen, en geeft men het advies om een aparte (liefst interne) harde schijf te gebruiken voor tijdelijke opslag voor audio.
Op de vorige computer was dit inderdaad bij mij ook zo, en heb voorheen nooit geluidskaart problemen gehad, dus klinkt het allemaal logisch, maar waar ik als computer leek niet aan gedacht heb.
Eerst maar eens een extra schijf bestellen en installeren.

het is hoogstwaarschijnlijk de latency die toch iets te laag staat. Als je alleen hardware gebruikt zou ik de latency op het hoogste zetten, dan heb je zeker geen gekraak.

Dis een fabeltje or... Kan 'm beter zo laag als mogelijk houden, want dan heeft je cpu ook nog wat te doen... worden je geluiden beter berekend wat inhoud een betere weergave van, zonder vertraging..

Wat je probleem betreft denk ik dat een andere schijf geen verschil zou hoeven uitmaken.. klinkt idd meer als een driver probleem.. wachten op een update.. (als die er nog niet is) grtz

Nadat er een aparte harde schijf is ingezet is het geheel opnieuw getest, helaas was er geen verschil, het kraken van de kaart bleef bestaan.
De M audio is vervangen door een ESI Julia.
Op dit moment is er nog een uitgangsprobleem bij deze kaart, bij opname van Adobe audition via analoog in RCA ls er geen signaal (wel zichtbaar op vu meters ESI) ,soms is er een lichte brom, meestal blijft het stil, terwijl intern afspelen van bv internetradio goed gaat , slechts 1 x was het perfect zonder brom, niets aangepast, toch is na opnieuw opstarten iets gewijzigd.
Nieuw topic gemaakt ESI Julia-Adobe Audition- geen audio

Back