Mainstage of Forte

wallplug

Ingeburgerd
Hallo,

Ik wil VSTi's live gaan gebruiken. Thuis werk ik met Cubase maar dit is voor het live schakelen niet zo handig volgens mij. Ik hoor veel positieve berichten over Mainstage 2 icm een Macbook pro. anderen zweren weer bij Forte op PC laptop.

Gevoelsmatig denk ik dat Mainstage op de mac het meest stabiel is. Ik heb echter geen ervaring met de mac noch met mainstage. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Hoi Wallplug,

Ik heb helaas geen ervaring met Forte maar wel met mainstage. Wat mijn ondervindingen zijn met Mainstage is dat het zeer stabiel is en dat je hem best kan "pushen to the limits". Omdat wij met de bands best veel verschillende geluiden en nummers hebben heb ik per setlist (van ongeveer 20 nummers per set) aparte sets gemaakt in Mainstage die ik dan na de 1e set dan oproep.

Ik ben er al achter gekomen dat ik mijn Macbook wel even vol moest proppen met 8 GB Intern geheugen omdat Mainstage met sommige pluggins nogal opslurpt. Maar geheugen is niet zo heel duur meer dus voor mij geen probleem :)

Hee Dank je wel MvD!

Van't voorjaar heb ik een paar dubbelconcerten met The Watch (Italie) in Polen gedaan De toetsenist werkte daar met mainstage2 en de gitraist met forte voor z'n "tauruspedalen" en wat gitaar efecten. Ik heb in de afgelopen dagen de keuze gemaakt voor geen van beide opties. Een van de belangrijkste afwegingen was de kostprijs van een macbook pro+ 8GB+Duende2+logic Mainstage terwijl ik hier thuis in de Wallplugstudio (naar volle tevredenheid) werk en heb geinvesteerd in Steinbergproducten. Steinberg kent geen actuele mainstage achtige applicatie. Een windhoos laptop wil ik niet dus is mijn uiteindelijke keus gevallen op een Receptor 2+ pro.

Als toetsenbord ga ik er een Vax77 aan hangen. Volgens de berichten werkt dat goed samen. ook met mainstage trouwens.

Nogmaals dank voor je antwoord

Back