ESI Julia-Adobe Audition- geen audio

shadowsfannl

Nieuwkomer
Ik gebruik op mijn nieuwe computer met windows 7 eveneens een nieuwe PCI geluidskaart van ESI Julia.
Na het installeren is het geluid bij afspelen van bv internet radio of een opgeslagen audio bestand prima.
Echter bij invoer vanaf een mengtafel analoog in RCA en opname in Adobe audition lukt het maar niet om de settings goed te krijgen, 1X heb ik een goed geluid gehad, meestal is het doodstil, soms is er een brom.
Opname van een interne bron gaat ook niet goed, is zeer raar verstoord, bibbetrend geluid.
Installatie is gedaan met de nieuwste driver voor Windows 7, latency 256

Instellingen van Adobe Audition zijn;
Device properties;
Wave Out>luidsprekers (Julia audio)
Wave in>Lijn (Julia Audio)

Recording devices ;
1st Lijn (julia Audio) [EV]

Bij Windows 7 settings voor geluid is bij geluid-opname-lijn -Julia audio- bij bv winamp intern wel groene uitslag van volume, bij externe invoer niets.

Het rare is dat 1X opname via deze manier prima ging, lukte het de dag daarop niet meer.
Wie weet hier waar de fout zit?, of herkent dit probleem?
:(:duivels:

Laatst gewijzigd:
en als je het gratis programma audacious eens download en als referentie gebruikt om het een en ander uit te sluiten .

Het is opvallend dat je bij twee verschillende pci geluidskaarten een probleem hebt , de ene keer dat nare gekraak en nu weer dit . Ik kan het niet echt plaatsen , maar ik zou gewoon maar wat gaan proberen , of de kaart terugbrengen en een externe kaart kopen usb dan wel firewire .
Hoe zwaar is de voeding in je pc en heb je er veel usb apparaten aanhangen ?
Zomaar een probeersel , ik had een zeer hinderlijk piepende geluidskaart (usb) als ik de muis bewoog, ik kon er maar niet achter komen wat het kon zijn , alles nieuw geprobeerd aan geluidskaarten , de piep bleef . Bleek de voeding te zijn . de wegen van een computer zijn soms ondoorgrondelijk .

Audacity staat nu op mijn computer, net als diverse andere demo versies van andere opname programma's, die automatisch de juiste instelling van het geluid neerzetten bij installatie.
Ook hier dus geen input signaal, in ieder geval bedankt voor deze tip!
Het zit dus niet bij de opname programma's, maar ergens bij de instelling tussen de geluidskaart en de instelling van windows 7.
Het blijft raar dat soms na gebruik van bv audacity eerst geen signaal is, dan bij opstart adobe ineens wel, dan na afsluiten computer, vervolgens opstart vervolgens weer niet.

Back