Post hier je eerste track!

ok, hij was dus te groot.
Ik plaatst dan nu maar de echte eerste, maar dacht dat dat geen track was, maar meer een loop.
Moet dus eigenlijk geloopt afgespeeld.
samples uit "out of sight"de film met J.lo, en ook weer prince op gitaar :) en ikzelf op drums.

Dit is wel echt de eerste.

Mijn allereerste track? Die heb ik niet eens meer. Nou moet ik wel zeggen, mijn start met muziek was niet zo muzikaal! Uhm, was nooit muzikant en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Mijn kennismaking met produceren was met loop programma´s zoals Magix Musicmaker en daarna Acid. Het enige positieve aan dit begin is dat het mij wel toebracht om meer van mezelf te vergen en dus wél naar de echte ´gear´ over te stappen en eigen composities te gaan maken.
Maar goed twee nummers post uit die hele ouwe doos:

Playful Lust Gemaakt met Magix. Dus loops! 1996 of zoiets.
Urban Ambience Hele andere koek. Dit nummer vind ikzelf nog altijd één van mijn betere. Saillant, grappig detail is dat dit nummer begonnen is met het knippen en plakken van demo´s van synthfabrikanten en zo. Een korg MS2000 demo, volgens mij nog wat Alesis drummachines demo´s etc. etc.

Eric

Eerste track

Eerste track

Nou de allereerste stond op een cassette en die is verdwenen net als de toenamalige relatie.

Maar mijn eerste nummer die ik uiteindelijk echt volledig heb afgemaakt is deze.

http://home.planet.nl/~spee0153/D6.mp3

Dit is trouwens niet de voledig afgemaakte versie.

Wanneer komt de trhead wat is het beste nummer wat je ooit gemaakt hebt?

groet

Last edited by a moderator:
Er staan hier idd een paar grappige dingetjes. een paar andere zijn nog niet zo mis... mits bijschaving misschien :)

hmm, ik ben natuurlijk nog nie lang bezig met muziek maken... maar het eerste dat ik ooit maakte
moet ongeveer in 1996 gemaakt zijn met screamtracker... ik heb er geen flauw idee van of ik dat nog
ergens liggen heb, maar ik vrees het ergste.
anders moet ik een meer recent geklooi hier tussen posten :)

greetz everyone

M'n reply is misschien wat aan de latere kant, maar 'k heb echt ver moeten gaan zoeken om m'n ouwe tracker-stuffz te vinden. Ik vreesde al het ergste, maar blijkbaar heb ik ze in een sub-dir van een sub-dir van een sub-dir ....etc gevonden.

De absoluut oudste track die ik van mezelf nog gevonden heb is deze ridicule pop-nonsens :
http://home.pi.be/~vanromo1/mods/DEADMEAT.XM
Dat moet ergens in '95 geweest. Ik was toen 15 en had net ergens een goedkope CD-Rom gevonden met scream-tracker III en massa's 8-bit/11khz samples... Huray! De vocals zijn geript van het spel "Mortal Kombat 2", waar ik toendertijd met de kameraat waar ik dit mee gemaakt heb, zwaar verslaafd aan was. Dat merk je ook wel een beetje aan de track.

Achteraf ben ik wel radicaal op Fast Tracker II overgeschakeld... Daarom is alles in ouwe-school-XM-formaat. Normaal zou winamp dat wel moeten kunnen afspelen...

'k Heb nog meer van m'n ouwe tracker-rave-mods gedumpt op deze locatie :
http://home.pi.be/~vanromo1/mods/

Waarschuwing : het meeste is werkelijk om je kreupel te lachen in het extreme... Ik ben dus niet verantwoordelijke voor mogelijke medische kosten!

Laatst gewijzigd:
Als ik dat hier allemaal zo hoor, heb ik toch de indruk dat de meesten toch niet echt hun eerste voorhistorische probeersels durven te posten.
Op enkele uitzonderingen na, lijkt het me er nogal sterk op dat die zogezegde eerste trackjes nog net iets te proper en afgewerkt zijn om een eerste trackje van een snotneuzige tiener te zijn, die net iets genaamd "muziek maken" ontdekt heeft.

Jullie zijn allemaal chicken... pwoook...pwoook...

Origineel geplaatst door oli303
Als ik dat hier allemaal zo hoor, heb ik toch de indruk dat de meesten toch niet echt hun eerste voorhistorische probeersels durven te posten.
Op enkele uitzonderingen na, lijkt het me er nogal sterk op dat die zogezegde eerste trackjes nog net iets te proper en afgewerkt zijn om een eerste trackje van een snotneuzige tiener te zijn, die net iets genaamd "muziek maken" ontdekt heeft.

Jullie zijn allemaal chicken... pwoook...pwoook...

ja bij sommigen is talent gewoon aangeboren ;-)

nee ff serieus, heb hier ergens nog een tape liggen van toen ik een jaar of 9-10 was.ik op gitaar en een vriend op drum (= 1 drumstok en onderkant van de vuilbak).
als ik deze ooit vind...

Origineel geplaatst door 6 trak
en dan nog, waneer betitle je iets als je eerste echte trak? nou dan...

Iets dat je maakte met de intentie van een nummer, song of track te creëren. Geen cassette-opnames van je eerste getokkel op een speelgoedkeyboardje natuurlijk...
Eigenlijk maakt het weinig uit... deze thread is ook iets meer luchtiger bedoeld, denk ik.
Het is al eens grappig om iemand anders z'n eerste gestuntel te horen...
Het moet toch niet allemaal zo serieus zijn, hee???

Origineel geplaatst door oli303
Iets dat je maakte met de intentie van een nummer, song of track te creëren. Geen cassette-opnames van je eerste getokkel op een speelgoedkeyboardje natuurlijk...
Eigenlijk maakt het weinig uit... deze thread is ook iets meer luchtiger bedoeld, denk ik.
Het is al eens grappig om iemand anders z'n eerste gestuntel te horen...
Het moet toch niet allemaal zo serieus zijn, hee???

dat zijn die eerste van mij wel. echt net een amiga 500 en octamed, alle sporen vol en rammen..

plaats hier je allereerste compositie !

plaats hier je allereerste compositie !

kun je hem nog vinden?
en nog beter, schaam je je er ook niet voor?
zet hem dan hier neer.
deze van mij is ongeveer 15 jaar oud en toen had ik nog geen cubase , computer of wat dan ook
ik moest alles met de hand inspelen op een tascam 80-8 8 sporen recorder.
ik gebruikte verder hiervoor een prophet 5, een geleende roland mt 32, en een efx apparaat wat 2 seconden kon sampelen en midi aanstuurbaar was op een een of andere vage manier!
ziehier het resultaat
the forest gnome

Back