Post hier je eerste track!

mijn eerste "echte" trackje (daarvoor vooral veel aanklungelen met mijn PSR500 en doen alsof het een workstation was :D)
In '96 gemaakt met mijn eerste synth, een yamaha cs1x. Nooit afgemaakt, dus een brak zomaar eindigend einde, en vreselijk gecomprimeerd i.v.m. de uploadlimiet. En toch vind ik 'em zelf nog wel aardig :engel:
....voor een gewone midifile....

Attachments

• dumdumdadumdum - masters of reality.mp3
    782,1 KB · Bekeken: 71
trouwens, blieb, leuke track, ik merkte halverwege dat ik zat te luisteren met een brede glimlach op mijn smoel, positief bedoeld dan, he! :halleluja

...enne, Unitek....JEUZ! Mijn aardewerk!!!!!
:biertje: :halleluja

hehehe, daarom heeft mijn moeder me verboden de boxen OOIT nog eens aan te zetten...

Laatst gewijzigd:
Mijn eerste honderd (ofzo) tracks (fasttracker 1 en 2) staan allemaal veilig op een 1GB Jaz disk... alleen zijn mn jaz drives kapot en kan ik er dus verder niets meer mee :(

Mijn 1e 20 tracks staan op een cassettebandje, wat ik kwijt ben geraakt tijdens een van mijn verhuizingen :(

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
mijn eerste "echte" trackje (daarvoor vooral veel aanklungelen met mijn PSR500 en doen alsof het een workstation was :D)
In '96 gemaakt met mijn eerste synth, een yamaha cs1x. Nooit afgemaakt, dus een brak zomaar eindigend einde, en vreselijk gecomprimeerd i.v.m. de uploadlimiet. En toch vind ik 'em zelf nog wel aardig :engel:
tof nummertje hoor

Ligt t aan mij of is "the forest gnome" echt heel erg vet (hij looped hier inmiddels al voor de 9e of 10e keer) ?

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum

Ik vind 't een lekker nummertje, lekker chil! Klinkt goed! :okdan:
Zeker als dit ook je eerste track is die je ooit gemaakt heb. Maarre, hij stopt nogal abrubt, ken je niet iets vinden waar we 'm helemaal kunnen luisteren?

Ik kom met mijn track er nog niet eens in de buurt van wat jij hebt gemaakt!. Maar ik zal mijn track ook eens opzoeken.

Origineel geplaatst door Coady
Ik denk ook dat bliep voor zn "forest gnome" ook wel veel les in muziek heeft gehad :)

valt ook nog wel mee!
ik ben op mijn 22 e begonnen met een korg ms 20 synthezeiker, monofoon dus ik probeerde al snel solo,tjes van bands als saga ed (je weet wel van die wervelende minimoog solo,s) na te spelen!
later had iik ook wat polyfone atributen, dus ben ik piano les gaan nemen.
maar na een jaar of 2 pleegde die pianoleraar zelfmoord (niet dat ik zo slecht was hoor...) dus heb ik nog een piano leraar erna genomen maar dat duurde een jaar of 2, toen had uik er geen zin meer in. we veel van toonladders en accoorden enzo geleerd

oh gaaf :)

laat ik deze thread ook eens gaan terroriseren met mijn prutsels uit vervlogen tijden :D
Een van mijn eerste tracks, met Voyetra Sequencer Pro Gold op een oud XT-barrel, oorspronkelijk op tape opgenomen. Voornamelijk K1, Juno2 en TQ5.

http://cj2.nl/~jeroen/synths/sequence.mp3

MDK - Sone-R2

Het vieze broertje van R2D2 zeg maar! }:|

Kan er verder niet veel over zeggen, hij is ook op 64kbit aangezien ik toen niet eens wist wat dat was.
Gemaakt met een oude versie van Fruity zo'n 4 jaar geleden. Ach het openingsgeluid is vet! :P

Dit is mijn eigenlijk mijn tweede track die ik ooit gemaakt heb. Maar me allereerste heb ik nooit afgemaakt, ik trachtte een remake te maken van Guru Josh - Infinity. Helaas, 't klonk ook te bagger voor woorden. Mijn tweede track, Inaccessible Love is ook niet echt een doorslaand succes, maar ik ben er niet ontevreden over. Het is wel mijn eerste track die ik zelf heb bedacht, dus geen remake of wat dan ook.

Inaccessible Love

Track is gemaakt met toendertijd mijn enige synth: Yamaha CS6x :)

Origineel geplaatst door Scratch
Ik vind 't een lekker nummertje, lekker chil! Klinkt goed! :okdan:
Zeker als dit ook je eerste track is die je ooit gemaakt heb. Maarre, hij stopt nogal abrubt, ken je niet iets vinden waar we 'm helemaal kunnen luisteren?

Ik kom met mijn track er nog niet eens in de buurt van wat jij hebt gemaakt!. Maar ik zal mijn track ook eens opzoeken.

thanx, leuk om te horen! Nou, dat hij abrupt stopt, is omdat ik hem nooit heb afgemaakt. Misschien dat ik hem nog eens opnieuw inspeel met mijn huidige gear, heb de midifile nog wel ergens geloof ik...
Helemaal technisch is het niet mijn eerste track, maar wel de eerste waar ik iets van wilde bewaren. Voorheen was ik helemaal weg van de synthesizer greatest serie, wat ik toen vooral deed was deze nummers nabouwen in mijn psr 500. Ik zou willen dat ik daar nog iets van bewaard had, ben benieuwd hoe ik het nu zelf zou vinden klinken. ;-) Maar daar heb ik wel veel van geleerd.

Heb net jouw entry geluisterd, klinkt leuk! Vooral de klanken spreken me aan. Ik zie niet waarom dit niet eens in de buurt zou komen, vind het beter klinken dan mijn eigen dingetje.:koffie:

Back