Post hier je eerste track!

hmmm, het begon bij mij met Fasttracker, maar daar heb ik niks meer van helaas. Daarna een zooi Rebirth deuntjes gemaakt maar daar heb ik nu ff geen opnames van dus hier dan m'n eerste track toen ik net m'n Creamware Pulsar had gekocht en me enigszins serieus erin ging verdiepen. Ik had destijds nog geen idee wat een ADSR envelope was, of een compressor, of een LFO of allemaal andere ingewikkelde dingen ;)
Als ik het nu terughoor, vind ik het verbazend hoe bagger het gemixt is :) je kunt de drums nauwelijks horen...
maar goed, gelukkig werd het daarna allemaal beter :D

Sigma

dit is van ongeveer 5 jaar geleden denk ik.

Laatst gewijzigd:
Hay

ja ik heb ook zo een leeftijd waar je eerder praat van een ander tijdperk

zo van iemand van de vorige eeuw

mijn eerste track, ik denk niet dat ik weet welke dat is

maar deze is ook oud , en van een ander tijdperk

http://home.tiscali.nl/pianozuidholland/screamer2.mp3

met midi en geluiden herken ik nog de sax en voices van de m1
de piano en strings van de AD en voor de rest plugins

in dit tijdperk zit ik zonder midi te rommelen

Als je maar lol hebt

Greetz Turtel8D

Ik heb nog ergens een tape liggen met wat losse ideën, maar niet echt tracks. De eerste track die ik echt heb afgemaakt is onder bijgevoegd. De compositie is niet van mijzelf, maar afkomstig van een spelletje op de ZX spectrum computer, wat mij inspireerde het over te zetten op synth.

Je hoort een Micromoog en een Roland MC-202. De drums zijn afkomstig van het programma SpecDrum (een ZX-spectrum programma wat werkte met samples - we praten over 1985). Het geheel is opgenomen op een 4-sporen cassette recorder van m'n pa.

Het geheel loopt niet echt strak - syncen lukte nog niet. Tempo aanpassingen moest met de hand....

http://www.xs4all.nl/~jneelen/Files/Spectral dream.mp3

Bericht door een moderator:
ik heb de eerste track threads samengevoegd

Hey hallo!

Ik was wat oude cassettebandjes aan het doorspitten en kwam wat oude songs van mij tegen.
Toch wel leuk om die on-line te zetten. Zijn alle 3 gemaakt in 1993. Opnames van daarvoor heb ik eigenlijk niet meer.
De zangeres is een klasgenootje.

Used gear:
Tascam 244 (4 sporen recorder)
Zoom galm
Yamaha VSS 30 (8 bit sampling)
AKG condensatormicrofoon 535 EB
SY 85 (sequencing)

Came Closer

Luister naar mijn Nick Cave achtige zang in het refrein

Demon Dance

Fear

Origineel geplaatst door JurgeN
Ik heb nog ergens een tape liggen met wat losse ideën, maar niet echt tracks. De eerste track die ik echt heb afgemaakt is onder bijgevoegd. De compositie is niet van mijzelf, maar afkomstig van een spelletje op de ZX spectrum computer, wat mij inspireerde het over te zetten op synth.

Je hoort een Micromoog en een Roland MC-202. De drums zijn afkomstig van het programma SpecDrum (een ZX-spectrum programma wat werkte met samples - we praten over 1985). Het geheel is opgenomen op een 4-sporen cassette recorder van m'n pa.

Het geheel loopt niet echt strak - syncen lukte nog niet. Tempo aanpassingen moest met de hand....

http://www.xs4all.nl/~jneelen/Files/Spectral dream.mp3

Deze is echt fantastisch! Werkt bij mij op de lachspieren. Geweldige sound:okdan:

Hierrrrrr kun je 3 oudere tracks van me vinden, het zijn niet de eerste maar ze zijn in de periode '96 - '98 ergens gemaakt met alléén een CS1x en wat audiosporen in cakewalk 5.

Je moet op mijn lycos site even rechtsklikken en save as doen ;)

-C-

Hmm ik zie hier toch veel 2e helft jaren '90 tracks met vaak al veel gear. Is iedereen hier dan jong en rijk? ;)

Anyway, ik heb de cassette met de allereerste opnamen nog. 1-3 januari 1989. Zover ik me kan herinneren zijn er drie overdubs geweest (en gewoon van cassettedeck 1 naar cassettedeck 2 en dan een extra laag geneuzel erbij spelen). Gear: Casio SK-1 (geleend), Boss DR-220e (geleend), Vivanco mengpaneeltje, Tyzack 64M (onze zelfbouw 8-bit sampler-met-erg-veel-leeg), ..., ehm, dat was het geloof ik.
Er is dus niks synchroon, niks melodieus (gewoon een bak samples - ehm, oh ja, sorry Front 242...) en vooral niks fatsoelijk uitgemixt ;)
Volgens mij wel een aardige tape-compressie.

Geniet ervan (maar waarschijnlijk niet...)
Hier de eerste drie minuten: http://www.samplemania.nl/mp3/WYHIWYG_mix_excerpt.mp3
De hele track is iets van 13 minuten, maar dat ga ik jullie niet aan doen.

We hebben twee van dit soort sessies gehad. De tweede was al veel muziekaler.
Daarna een keer live (dat was lol). Toen kwam de Amiga en OctaMED, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Origineel geplaatst door etaoin
Hmm ik zie hier toch veel 2e helft jaren '90 tracks met vaak al veel gear. Is iedereen hier dan jong en rijk? ;)

Anyway, ik heb de cassette met de allereerste opnamen nog. 1-3 januari 1989. Zover ik me kan herinneren zijn er drie overdubs geweest (en gewoon van cassettedeck 1 naar cassettedeck 2 en dan een extra laag geneuzel erbij spelen). Gear: Casio SK-1 (geleend), Boss DR-220e (geleend), Vivanco mengpaneeltje, Tyzack 64M (onze zelfbouw 8-bit sampler-met-erg-veel-leeg), ..., ehm, dat was het geloof ik.
Er is dus niks synchroon, niks melodieus (gewoon een bak samples - ehm, oh ja, sorry Front 242...) en vooral niks fatsoelijk uitgemixt ;)
Volgens mij wel een aardige tape-compressie.

Geniet ervan (maar waarschijnlijk niet...)
Hier de eerste drie minuten: http://www.samplemania.nl/mp3/WYHIWYG_mix_excerpt.mp3
De hele track is iets van 13 minuten, maar dat ga ik jullie niet aan doen.

We hebben twee van dit soort sessies gehad. De tweede was al veel muziekaler.
Daarna een keer live (dat was lol). Toen kwam de Amiga en OctaMED, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Klinkt grappig (niet echt mijn ding). Ik was toen wel jong, maar niet rijk. De 4 sporen was van m'n pa, de Moog had ik voor 800 guldens overgekocht (ergens in 83 of zo) en de MC-202 voor 350 tweedehands... Het is altijd weer leuk om het terug te horen..

hahahahah toptopic dit!

ik zal ook eens gaan snorren of ik een van mijn eerdere tracks kan vinden....

ik maakte toen muziek met een 386 , st3 , een interne pc-squeeker en als microfoon gebruikte ik een oude luidspreker van een verrot torentje :D

kijk, DAT noem ik nou creatief ;)

Origineel geplaatst door B.S.E.
hahahahah toptopic dit!

ik zal ook eens gaan snorren of ik een van mijn eerdere tracks kan vinden....

ik maakte toen muziek met een 386 , st3 , een interne pc-squeeker en als microfoon gebruikte ik een oude luidspreker van een verrot torentje :D

kijk, DAT noem ik nou creatief ;)

same here, maar dan op een 286 en met Mod-Edit :D

met-erg-veel-leeg)]

Hmm het was al wat later duidelijk, met al die tikfouten. Erg veel laag dus, in die 8-bitter.

En geen toonhoogtes want je was gewoon samples aan het inladen en afspelen in machinetaal (Z80!)
met als enige timing een wachtlus.

Dat is een opmerking die ik 1,5 jaar geleden reeds maakte in deze thread. De meesten zijn oftewel hun eerste experimentjes reeds lang kwijtgespeeld (erg begrijpelijk ;) ) oftewel durven ze het niet posten...

Enfin mijn ouwe rommel kun je hier vinden als ge eens goe wilt lachen :
http://home.pi.be/~vanromo1/mods/

Allemaal rotzooi uit mijn puberjaren (+/- 14/15 jaar) ongeveer 10 jaar geleden gemaakt op een 386 met ouwe DOS-shareware trackers als Fast Tracker 2, Scream Tracker 3 en Modedit. Het is allemaal stuk voor stuk naïve en veelal inconsistente prul-rave en knoeierige happy hard-core...

Back