ELECTRIBE emx/es-1/ea-1/er-1 synchroon afspele lukt niet!

otheus

Nieuwkomer
Hey allemaal!

heb juist electribes ea-1 en er-1 aangekocht
emx en es-1 had ik al nu heb ik een probleem met deze alle 4 synchroon te late spelen

gebruike de emx als master vervolgt door 3 slaves: es-1 ---> ea-1 ---> er-1

dus emx(int) out naar in es-1(ext) out naar in ea-1(ext) out naar in er-1 (ext)
nu weet ni moet ik de thru gebruike bij bepaalde electribe?

het is ook niet de bedoeling dat de patterns ook geluik staan dus bij het verzette van in korg da de rest van de patterns ook verspringt...

wie kan me helpen zou echt super zijn!:halleluja

danku!

Tim

sowieso zou ik met een midi splitter/ verdeler kastje werken want 3 x thru gebruiken zorgt voor vertraging (is mijn ervaring).
Dus de master naar de splitter, en van de splitter direct naar de 3 andere, zodat ze allemaal tegelijkertijd het midi signaal ontvangen.

Voor het midi pattern set verhaal kan je beste even de manual erbij pakken, dat heb ik nooit gebruikt.

Hallo.

Ik las je verhaal, heb zelf de emx, er, es, en ea.

emx out naar er in
er out naar es in
es out naar ea in

Je zet de emx midi clock op intern en bij de andere electribe`s op extern.
Dan zou het moeten werken

success !!!!!

ik zou ook die midi-splitter (midi thru box) pakken.. google maar eens op midi solutions .. die hebben best mooie.
aan de andere kant.. voor zover mijn midikennis gaat.

op een midi-out komt alle midi-data van je apparaat zelf te staan en niet altijd de inkomende data..
en op een midi-thru staat de ongewijzigde data van je midi-in.. en niet de toegevoegde data van je machine.
maargoed de voorgaande poster zegt dat dit wel werkt.. in mijn studio dus gewoon niet ;)

dus ik zou helemaal niet alles via de midi-out aan elkaar plakken.. dan komt de clocksignaal van je eerste apparaat niet bij de 3e en 4e machine terecht.. de juiste volgorde zou dus moeten zijn.

machine_met_clock-> midi out ->
midi in -> Machine 2 (ext clock)-> midi-thru ->
midi in -> machine 3 (ext clock) -> midi thru ->
midi in -> machine 4 (ext clock)

of wat niel zegt:
machine_met_clock: -> midi out -> midithru box midi in ->
miditru_out 1 -> midi in -> machine 2 (ext clock)
miditru_out 1 -> midi in -> machine 3 (ext clock)
miditru_out 1 -> midi in -> machine 4 (ext clock)

daarbij. de elektribes verspringen van pattern als ze een program change ontvangen op hun eerste midi-kanaal die is ingesteld..
ik geloof te herinneren van de manual (heb een elektribe es-1 mk2 en een es-a)..
dus als je niet wil dat ze tegelijkertijd van pattern verspringen dient elke electribe zijn eigen midi-kanalen te krijgen..
de ea-1 pakt 2 midi-kanalen.. de es-1-mk2 pakt er maar 1.. geen idee hoe het met de rest van de elektribes zit.. maar verwacht ongeveer hetzelfde verhaal...

test het en je weet het :) en als je lag heb.. ga dan denken aan een splittertje.. kost je paar tientjes.. maar jaren gesyncte pret :)

wat betreft het verzetten van programma`s moet je alle electribes midi kanaal 1 zetten, nu weet ik niet waar de emx op zou moeten staan, deze heeft namelijk 6 mini kanalen waarvan een voor de drum`s en vijf voor de verschillende synth`s.

Hmmm Mijn excuses !

Idd waar ik out heb staan hoort thru te zijn.
Foutje moet kunnen.

foutjes gebeuren overal, geen probleem :) ik weet ook niet alles 100%

patternchange bij de emx.. ik verwacht daarvan dat het eerste kanaal dat je kiest het kanaal is dat reageert op de program change.. (zegmaar het midi-kanaal van de drumtrack als dat de eerste is)..
tenminste zo werkt dat bij de ea-1 (die heeft ook 2 midikanalen 1 voor elke synth)

lees het na in de handleiding.. want echt een hoop doe ik niet met patternchanges.. gebruik van de ea-1 eigenlijk maar 1 synth als fx ding.. niet echt als bass-synth..

ok heb geprobeert op deze manier

machine_met_clock-> midi out ->
midi in -> Machine 2 (ext clock)-> midi-thru ->
midi in -> machine 3 (ext clock) -> midi thru ->
midi in -> machine 4 (ext clock)

en dit lukte maar ik ga me toch een splitterbox aanschaffen dan...
nogni echt probleme mee ondervonde maar ik wil ni da er tijdens een liveset iets nietmeer synchroon loopt.

superhard bedankt allemaal! :biertje:

hmmm.. dat het niet werkt.. dat vind ik vreemd.. stomme tip nummer 1:
wissel de midi-kabels eens om... mischien is 1 kabeltje rot / los..

en uit nieuwsgierigheid.. vanaf welk apparaat deed de sync het niet meer?
was dat de 3e of de 4e??

Back