Ik denk niet dat je veel beter gaat vinden dan een MS2000 of Alesis Ion, dus voor een miskoop hoef je niet te vrezen. Een budget van € 350 is misschien wel wat nipt voor deze synths, maar zo onnoemelijk veel duurder zullen ze nu ook weer niet zijn. Ik heb zelf een MS2000R (de rackversie) en ik vind hem zeker de moeite. Hij heeft wel maar 4 stemmen, dat is misschien wat weinig als je volle pads wil spelen van meer dan 4 noten. Dat is eigenlijk zowat het enige minpunt aan de MS2000R, maar de rest doet hij dan weer wel goed. De Ion heb ik geen hands-on ervaring mee, maar voor wat ik al heb gezien, gelezen en gehoord is dit ook een top synth.
De Ion en Micron hebben misschien wel wat weinig toetsen om echt nuttig te zijn, tenzij je natuurlijk jouw U-20 als MIDI-controller wil gebruiken, maar dan kan je misschien ook voor iets anders in rackvorm gaan (MS2000R, Nord Rack of Virus A/B bvb.).
Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon een goede MIDI-controller kopen en die gebruiken om (evt. gratis) software synths aan te sturen. Als je alle knoppen eerst toewijst, heb je ongeveer het gevoel van een hardware synth. Zo kan je dan al verschillende soft synths uittesten, zodat je een beter idee krijgt van wat synthese juist is en wat jij graag wil in een synth.