Uitbreiding/vervanging XP-80 met nieuwe synth?

Floydian

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Ik ben al langere tijd in het bezit van een Roland XP-80 met daarnaast een vintage Roland D50:). Nu ben ik sinds kort aan het kijken of een nieuwe (hardware)synth iets toevoegt voor hetgeen waarvoor ik de synths gebruik. Ik gebruik de setup voornamelijk thuis maar ook voor het spelen in een coverband (80/90s/top40/pop/rock). Ben op zich tevreden met mijn XP-80 maar denk dat het qua dynamiek en sounds allemaal net wat beter kan. De sounds die ik gebruik zijn piano/rhodes/orgel/strings/pads/leads. Thuis ben ik meer bezig met muziek invloeden van Pink Floyd en Roger Waters.
Wat ik voornamelijk prefereer is met name mogelijkheden om een breed scala aan sound presets in de synth te laden (commerciele en/of via internet). Ik ben niet iemand die heel veel tijd steekt in het editen van bestaand preset.

Omdat de verschillende winkels toch vaak proberen een nieuwe synth te slijten ben ik benieuwd naar jullie objectieve mening of een XP-80 niet of juist wel veel onderdoet voor de huidige synth. En is het handig om deze te vervangen of juist niet? En om jullie wellicht voor te zijn is het uiteraard vanzelfsprekend dat ik binnenkort zelf een en ander moet uitproberen.:)

Alvast bedankt voor jullie reactie en het meedenken.

Back