Studio monitoren voor thuis

SolidCake

Ingeburgerd
Ik wil 800 euro uitgeven aan studio monitoren voor thuis en ik wil graag jullie hulp daarbij.

Wat ik al heb staan zijn KRK g2 rokit 8's. Die ik ga verhuizen omdat er voor mijn gevoel teveel laag uitkomt. Vooral kick drums zijn killing, thuis dan.

Wat ik zoek zijn monitoren waar vooral mid en hoog naar voren komt en weinig laag. De bas mag natuurlijk hoorbaar zijn maar niet te aanwezig.

Zelf zat ik te twijfelen tussen een VXT6 / VXT4, van KRK.

Wat raden jullie aan?

Wat dacht je van gewoon het laag terug draaien? (staan je speakers tegen de muur zo ja haal ze daar is een stuk vandaan)

Kun je voor die €800,- nog een leuke synth kopen

Bedankt voor de reacties. Mijn speakers staan op mijn tafel. Verder heb ik geprobeerd de bas wat lager te zetten maar dat werkt niet echt.

Op de een of andere manier lijkt het alsof mijn speakers, ongeacht hoe hard je ze zet, de bas op de voorgrond blijft houden. Misschien komt het ook omdat het een 8'' speaker is.

Bass traps in m'n kamer installeren lijkt me een beetje te ingrijpend.

Voor rond de €800,- kun je eventueel nog naar een setje dynaudio bm5a of adam a7x kijken.
Voor kleine ruimtes is de bm5a een goeie keuze de a7x moet ik zelf nog horen maar schijnt ook een geschikte kandidaat te zijn in kleine ruimtes.

adam a7 is heel eerlijk vergeleken met de KRK's, minder boomy , 2de hands setje is maar 550e

De Dynaudio bm5a lijkt me wel wat. De Adam a7 lijkt me nog een beetje aan de grote met de 7'' woofer. Aan de andere kant heeft de Dynaudio bm5a mk2 ook een 7'' woofer.

Weten jullie hoe deze speakers presteren tegen de VXT serie van KRK?

de adam a7 woofers zijn 6,5"

ik had de krk's op school en ken veel mensen die ze hebben.
ik vind persoonlijk de adam speakers meer neutraal klinken , minder boomy.
op de krk's klinkt alles sneller lekker hard en vol.

Dynaudio heb ik geen ervaring mee.

genelec's zijn ook goed voor de prijs.
misschien is het handig om even naar een winkel te gaan en daar verschillende set's te beluisteren.

Dat lijkt me ook een goed idee. Al wil ik liever niet dood gevonden worden in Rock Palace..

Methet afluisteren in een winkel vind ik het soms wel lastig om de vertaalslag te maken naar je eigen ruimte. Ik heb het idee dat in de winkel de bas altijd minder klinkt dan thuis.

tja, plus dat ze meestal verre van ideaal opgesteld staan.

Ik denk dat ik er ongeveer over uit ben. Ik was gister in een studio van een vriend van me. Hij had daar een setje VXT6 staan. Die heb ik goed uitgetest en vond ze heel mooi klinken. Maar voor mij gaven ze net wat te veel kleuring en was de bas net te punchy/agressief. Verder vond ik ze te gekt klinken.

Nu nog de Adam a7 en Dynaudio bma5 beluisteren!

Ik vond de Genelecs vreselijk. Veel te veel bas, veel te scherpe tweeter en alles ertussen viel compleet weg. De Adams zijn dan wel een slag beter in mijn opinie. M'n favo's in die prijsklasse zijn de Dynaudio monitoren. Heel rustig en heel gebalanceerd geluid.

Ik wil 800 euro uitgeven aan studio monitoren voor thuis en ik wil graag jullie hulp daarbij.

Wat ik al heb staan zijn KRK g2 rokit 8's. Die ik ga verhuizen omdat er voor mijn gevoel teveel laag uitkomt. Vooral kick drums zijn killing, thuis dan.

Wat ik zoek zijn monitoren waar vooral mid en hoog naar voren komt en weinig laag. De bas mag natuurlijk hoorbaar zijn maar niet te aanwezig.

Zelf zat ik te twijfelen tussen een VXT6 / VXT4, van KRK.

Wat raden jullie aan?

Waarom koop je geen Mackie HR 824mk2, het zijn de enige monitors die goed laag midden freq hebben voor weinig geld! De mk2's zijn verbeterd ze hebben nu betere hoge weergave. Vele zeggen is ideale monitor voor weinig geld je kan zelfs op Masteren.
Het zijn Nearfield two way monitors toch vind ik hem veel zwaarder en groter dan andere monitors. De woofer is 8,75 inch, bijna 9 inch en gaat echt hard.

Niet denken gewoon kopen, als je hem koopt vergeet niet voor en achter basstraps te zetten in iedere hoek en Geluids panelen voor en zijkant, anders gaan je oren naar de klote en je krijgt meer detail :D

Back