sys-ex controllers voor bijv, matrix 1000

glennplumber

Kneed je synth
Hallo,

Heb net een matrix 1000 aangeschaft ... erg oke allemaal. Ik neem de sysex data nu op via sounddiver zo de mpc in. Maar daar heb ik een computer voor nodig .... zijn er nog meer sys-ex controllers zoals de van access voor de microwave ??

Alvast bedankt,
Glenn.

Origineel geplaatst door sander
Bedoel je soms gewoon een Midi controller die sysx data verzend als je aan de knoppen draait?

de Matrix1000 heeft nogal bizarre sysex-implementatie, dus een standaard midi controller met sysex support werkt hoogstwaarschijnlijk niet ..

Re: sys-ex controllers voor bijv, matrix 1000

Origineel geplaatst door glennplumber
Hallo,

Heb net een matrix 1000 aangeschaft ... erg oke allemaal. Ik neem de sysex data nu op via sounddiver zo de mpc in. Maar daar heb ik een computer voor nodig .... zijn er nog meer sys-ex controllers zoals de van access voor de microwave ??
Alvast bedankt,
Glenn.

mooi he oberheim ,...
dit is nog maaar de m1000
ik had ,...een matrix 6,...met de dure acces progammer
ja 900 gld ofso [wel met vuren houten sides ]
maar ik weet niet ofter een controller bestaat die universeel is en sysex verstuurt
zoals de kenton control freak en de peavy , kwee t model ff niet,wel 16 schuiven iid geval

als dat bestaat dan koop ik gelijk er een met een m1000
je kan op het net erg veel patches vinden voor de m1000
van pads ,chimes/tot de bekende matrix 12 strings [ken je nagaan hoe het moet klinken over de echte m12]
maar goed :halleluja

Re: Re: sys-ex controllers voor bijv, matrix 1000

Re: Re: sys-ex controllers voor bijv, matrix 1000

Origineel geplaatst door rondroyd
...
..en de peavy , kwee t model ff niet,wel 16 schuiven iid geval
..

1600x ;)

nog maar een keer: je hebt nix aan een controller die sysex kan versturen omdat de sysex implementatie van de matrix1000 zo weird is...... hoe ik het doe: ik gebruik een software m1000 editor van ons forumlid MK2, en daar zit een soort translator op voor midi CC's...ik programmeer zo de M1000 met mijn JP8000......

Origineel geplaatst door olafmol
nog maar een keer: je hebt nix aan een controller die sysex kan versturen omdat de sysex implementatie van de matrix1000 zo weird is...... hoe ik het doe: ik gebruik een software m1000 editor van ons forumlid MK2, en daar zit een soort translator op voor midi CC's...ik programmeer zo de M1000 met mijn JP8000......

oowww ... vertel vertel .... ik heb nog een microwave xt met knoppen om um aan te sturen !!

k'Heb het al gevonden. De kentons kunnen het allemaal en ze hebben zelfs een profiel voor de
matrix-1000 !

Groetjes
Glennplumber

HMM

HMM

HELEMAAL VERGETEN
ZO HEB IK OOK EEN TIJDJE FUNCTIE/CONTROLLERS dus IN MN SAMPLER AAN GESTUURD MET MN NORDLEAD
das weer handig van die VA bijna , alle knoppen hebben controller data out functie
instant contral thnx VA

maar sysex is dus echt heel lastig om te vertalen ,...
tsja

Das klinkt relax. Dan hoef ik alleen CC's aan m'n Drehbank knoppen toe te wijzen.

ik gebruik deze van Mark Strijbos:

http://home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

ik heb zelf geprobeerd om in midi-XOR een soort vertaler van midi-CC naar sysex voor de M1000 te schrijven, heb ooit vroeger wel eens midi editors gemaakt, maar kwam er al snel achter dat de sysex implementatie van de M1000 voor alles behalve de basics compleet vreemd is, dat werd ook door Mark bevestigd..... ik denk dus dat die kenton profiles alleen maar de basic dingetjes doen, en dat de rest niet benaderbaar is..maar dat weet ik dus niet zeker....

Origineel geplaatst door glennplumber
Mmm en de remote ?? Zou die het kunnen ??

Die kan tot en met 20 data bytes aan ?? vrij in te voeren.

het gaat niet zozeer om de hoeveelheid databytes, maar meer om de berekening van de sysex-string..soms is ie ineens inverse, soms loopt ie ineens maar tot 100 ipv 127 etc.etc.... dat is erg tricky..... maar ik denk dat Mk2 daar wel iets meer over kan zeggen?

MMM .... het lukt .... tot op zekere hoogte

Teminste ik ben er nog niet helemaal uit. Je kan dus een sysex data invoeren en die geeft ie ook prima door aan je matrix alleen is het me nog niet gelukt om te sweepen in die controller. Hij geeft dus maar 1 waarde door over de hele knop 127 x

In de handleiding staat verder niks en ik heb niet het idee dat ik nog wat over het hoofd heb gezien.
Maar waarom is die sysex functie op die remote 25 dan in vredesnaam ?? Om 1 enkele sysex functie door te geven ?

Mmja dat word dan denk ik toch een kenton controlfreak of een spindoctor.

Oke dan !!

De Kenton spin docter doet z'n werk prima. Er zit een erg matige preset bij van de resonantie, cutoff en de drie envelope's.
Dus ben ik m'n eigen 'presets' nu aan het maken. En dat gaat voor 80% probleemloos.
Met de software die erbij zit kun je 'presets' maken hoe je het zelf wil.

Groetjes Glenn

Mmmm ... ik denk dat de softwarematige varianten het beste werken inderdaad.
Sommige controllers gaan met een sysex controller niet helemaal oke .... het gaat hier om de controllers die in de plus en min kunnen en de 0 als middelpunt hebben ... veel gebruikt met lfo enz,
Zij geven mijlen lange sysex taal had ik het idee.

Echter zijn veel belangrijke controllers prima in te voeren in de spindoctor dus word het met de matrix denk ik wel een synthje om te houden.

Back