TR 909 multisamples 24 bit

Vooral bij de snaredrum merk je verschillen in de klankkleur of je hem hard af zachter via midi laat aanslaan. Probeer maar eens, je hoort het verschil ook al goed in de bovenstaande samples.
De bassdrum heeft daar volgens mij ook wel een handje van, want ik kan mij herinneren dat ik in sommige nummers speciaal de kick op velocity 50 of 60 afspeelde omdat hij dan net even wat anders klonk wat beter paste bij de EQ instellingen die ik toen hanteerde (analoog afmixen).

Hey Niel, thanks voor de samples!
Deze 909 snares doen praktisch mijn goldbaby 909 snares de deur uit.
Als je ooit weer hardcore cursussen gaat geven ben ik er bij.

fatclap> hebiknie

msk> tof om te horen :okdan:

Als ik iemand zijn 909 voor een paar dagen zou kunnen lenen dan kan ik ook een multipakketje maken van de bassdrum. Dan maak ik zowel licht overstuurde bsiskicks als droge kicks in alle verschillende instellingen voor alle muziekgenres. Als ik op inet zoek naar 24 bit 909 kicks dan vind alleen maar korte sampletjes terwijl die lange decay juist vet kan zijn.

Erg koel, dank je wel !

thanks! :okdan:

Catscan
Electronic sounddesigner

Catscan's schermafbeelding

Gebruik nog steeds 909 kick samples

Studio filmpje. Gearlist:1 Brein List studio www.djcatscan.nl Twitter Youtube Facebook
oa New old Catscan records Zeer goedkoop: Studio spullen - Veel kabels - Manuals - etc
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Catscan is offline Kwalijk bericht rapporteren Met citaat reageren Op meerdere berichten reageren Snel reageren op dit bericht
Ongelezen 23 mei 2011, 09:51 #6
Niel
OPEN DIE GAIN !!!

Niel's schermafbeelding

dat is zooo 2003

TR909 24 bit samples - Reason presets - hc bd samples
Synth1 presets - Voyager presets

"This is my neighbours new favourite song - Whether they like it or not"

Gebruik een echte 909!! En dat is toch niet zooo 1983??

Vind het idee heel goed, hoe lang ik het niet jaren met slechte 909 samples van het net of andere gelukkigeren moest doen :D Zou iemand nog interesse hebben in een zooitje 909 claps samples op een lijn achter mekaar ? Dat is naast de bassdrum/snare ook een heel karakteristiek veranderend instrument die het in de oude hardcore altijd lekker deed naast de overstuurde bassdr :walker: En als ik nog een tip mag geven, download de hihats samples van de colin fraser site. Rauwer kan niet want hij heeft ze uit de roms getrokken en dan heb je ze dus met de langst mogelijke decays in je favo DAW of smapler :doei:

Alleen mis je dan de max waarde decay envelope van de 909 + de da conversie.

er zitten 96 claps in de file, wat is het nut om ze achter elkaar te zetten ? Met losse samples heb je alle controle.

De hihat samples die in de 909 roms zitten gebakken zijn langer dan je via de 909 decay ooit eruit zult krijgen plus dat ze kwa volume gemaximaliseerd zijn. Ja het klopt dat je zo dan niet de karakteristieke 909 envelope en da conversie meer hebt maar als je er vervolgens weer 24 bit samples van maakt lijkt ook een beetje overbodig. Ik zeg stop dan de originele beschikbare samples in je DAW of sampler en omzeil daarmee de da-ad conversies en maximaliseer je s/r verhouding dat is het idee. Claps is het volgende verhaal, zeker ook als je ze gaat oversturen: Geen 1 clap klinkt precies hetzelfde, als je een treintje zelfde setting samples daarvan achter elkaar gebruikt wordt het resultaat levendiger. Meer verklap ik niet probeer maar eens :okdan:

Waarom denk je dat ik 2 x 48 clapsamples heb gebruikt ?

zodat je ook random samples op verschillende velocity waardes kan creëren voor extra realisme
Het is een beetje prediken in eigen kerk :D maar goed bedoelt hoor.

Ik mis even het voordeel van het gebruik van een rauwe 6 bit data (want dat is het) via een 8 bit sample (colin fraser) uit de romchip die je niet instant kan gebruiken ipv een maximaal lange decay sample gebruiken die op 24 bit gebruik maakt van de analoge envelope met daarna de 909 da conversie. Een 12 bit hardware sampler klinkt door zijn ad/da ook anders dan een simpele software emulatie ervan die geen rekening houdt met die extra klankkleur.

Door te zeggen dat je een betere signal noise ratio krijgt terwijl je het over een 8 bit sample met 6 bit data hebt komt het op mij een beetje raar over, maar dat is slechts mijn mening.

dan kan ik ook een multipakketje maken van de bassdrum. Dan maak ik zowel licht overstuurde bsiskicks als droge kicks in alle verschillende instellingen voor alle muziekgenres. Als ik op inet zoek naar 24 bit 909 kicks dan vind alleen maar korte sampletjes terwijl die lange decay juist vet kan zijn.

Dat zou ik cool vinden, de meeste gesamplede 909 bassdrums die in omloop zijn, zijn erg schraal.

over claps gesproken... Casio RZ-1 heeft zo'n heerlijke schiet-je-vinger-tegen-een-halfvol-luciferdoosje-clip :)

.R

Ik denk dat we het wel eens zijn.. zo'n bakje moet je ooit gehad hebben ;)
Lekkere obscure naar verhitte electronica stinkende drumbak met een wazige interface.
Heerlijk!

-C-

Denk ik net een relaxte 24 bit kit te hebben gevonden. 1e wat ik zie, de basdrum die mist.......3x raden waarom ik dit heb gecheckt :stupid

Back