Vooral bij de snaredrum merk je verschillen in de klankkleur of je hem hard af zachter via midi laat aanslaan. Probeer maar eens, je hoort het verschil ook al goed in de bovenstaande samples.
De bassdrum heeft daar volgens mij ook wel een handje van, want ik kan mij herinneren dat ik in sommige nummers speciaal de kick op velocity 50 of 60 afspeelde omdat hij dan net even wat anders klonk wat beter paste bij de EQ instellingen die ik toen hanteerde (analoog afmixen).
De bassdrum heeft daar volgens mij ook wel een handje van, want ik kan mij herinneren dat ik in sommige nummers speciaal de kick op velocity 50 of 60 afspeelde omdat hij dan net even wat anders klonk wat beter paste bij de EQ instellingen die ik toen hanteerde (analoog afmixen).
Zou iemand nog interesse hebben in een zooitje 909 claps samples op een lijn achter mekaar ? Dat is naast de bassdrum/snare ook een heel karakteristiek veranderend instrument die het in de oude hardcore altijd lekker deed naast de overstuurde bassdr
En als ik nog een tip mag geven, download de hihats samples van de colin fraser site. Rauwer kan niet want hij heeft ze uit de roms getrokken en dan heb je ze dus met de langst mogelijke decays in je favo DAW of smapler