Tape voor Roland RE-301

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
ik heb een re301 gekocht die wel een nieuwe tape kan gebruiken, heeft iemand deze?

of weet iemand ze te koop misschien?

had een tip, maar die man was uitverkocht.

Hey Leo

Kan wel een tape-lus voor je maken van 4 meter van goeie broadcasttape en invoeren volgens de "Matthijs"-methode.

grt Gert-Jan

nou graag :okdan: , maar wat is invoeren via de mathijs methode?

en andere vraag: hoe zou het zijn om een korte tape te maken? slijt dat erg snel?
is misschien interessant met de sound on sound schakeling. ik had ooit een copicat met die s-on-s en daarbij kon je echt oneindig stapelen op die lus.

Ik hoor positieve verhalen over Sam Vreekamp, die adverteert op div. sites onder de noemer 'Tapeloops'.
Zie http://tapeloops.webs.com
De prijzen lijken me op zich redelijk.

De Matthijs methode (hi MB :P) is toch gewoon creatief / voorzichtig met het handje invoeren met het daarvoor bestemde klepje open, omdat je de originele 'cartridge' er niet bij hebt?
Zo heb ik het zelf vaak gedaan, dat werkt prima. Omdat ik een neuroot ben had ik er wel katoenen handschoentjes bij aan. Geen idee of dat helpt eigenlijk, maar het voelde prima... :D

Ik hoor positieve verhalen over Sam Vreekamp, die adverteert op div. sites onder de noemer 'Tapeloops'.
Zie http://tapeloops.webs.com
De prijzen lijken me op zich redelijk.

De Matthijs methode (hi MB :P) is toch gewoon creatief / voorzichtig met het handje invoeren met het daarvoor bestemde klepje open, omdat je de originele 'cartridge' er niet bij hebt?
Zo heb ik het zelf vaak gedaan, dat werkt prima. Omdat ik een neuroot ben had ik er wel katoenen handschoentjes bij aan. Geen idee of dat helpt eigenlijk, maar het voelde prima... :D

ow, dat heb ik ook wel eens zo gedaan. zonder handschoentjes, maar wel met een katoenen onderbroek aan. gaf ook een mooie echo ;)

Toch nog even mijn bijdrage:

Sam is echt aan te raden. Een jaar geleden heeft hij mij uitstekend geholpen met het maken van allerlei testtapes waarmee ik het beste resultaat in mijn RE-501 kon bepalen. Diverse soorten tape, diverse soorten slice-tape, diverse manieren van snijden van de slice-tape. Wat bij mij het beste resultaat gaf was BASF LGR-50 tape met een witte, schuin gesneden slice-tape.

De magneet-tape wordt zoals gebruikelijk schuin gesneden (een hoek van 30 graden of zo) en vaak wordt de slice-tape recht gesneden. Dat gaf bij mij echter steeds een hoorbare overgang (kleine korte vertraging van de snelheid). Als de slice-tape ook schuin gesneden wordt is die snelheids-drop minimaal.
De witte slicing-tape van Sam is wat dunner dan de blauwe (die normaal door hem wordt gebruikt) en geeft dus het beste resultaat.

Vertragingen zij het beste hoorbaar bij hoge of heldere tonen, daarmee heb ik dus voornamelijk getest.

inderdaad perfect en en aanrader. tape ligt er al op.

eigenlijk niet volgens de matthijs methode. ik kreeg 5 keurig verpakte rolletjes en heb er eentje in het tape vak gelegd en voorzichtig het lusje om de koppen zo op zijn plaats gelegd. deksel erop en draaien.

Status
Please reply by conversation.
Back