Herinstallatie PC --> ableton projecten..

Dacide

Ouwe rot
Beste allen,

ik wil binnenkort mijn volledige PC herinstalleren. Zo wil ik o.a 1 harde schijf dedicated voor audio maken.

Nu zit ik met het volgende:

Als ik na een format Ableton opnieuw installeer. Dan zal ik ten eerste issues met missing files krijgen. Dat is geen probleem, dit weet ik wel te herstellen.

Mijn projecten kan ik allemaal backuppen en opnieuw in een projectmap plaatsen. Hier ook geen probleem.

VST's installeer ik ook opnieuw en laat deze folder indexeren door ableton.

Enige waar ik nu nog mee zit zijn de vsti presets... worden deze opgeslagen in projecten? (indien het geen standaard presets zijn).... Of worden deze presets meegenomen als ik van ieder project "collect all and save" doe?

Probeer het eens door een VST/AU clip op een andere plaats te transporteren vanuit Ableton (bv op een externe harde schijf) en deze later weer opnieuw in je track zetten.... Als de settings onthouden worden is er dus niets aan de hand ;)

Ik heb niks bijzonders gedaan, en bij mij zaten de custom presets er gewoon nog in. Maar ik snap dat je meer garantie als dat wilt.

De instellingen van je vst's worden opgeslagen in de savefile van ableton.
Waar je op moet letten is dat je je soundlibrary identiek terugzet als hoe t stond.. anders krijg je missing files en moet je ze handmatig in het project terug droppen.. Of op de search knop drukken en dat kan laaang duren..

Je kunt zonder zorgen opnieuw installeren.. Ik heb t zo vaak gedaan. Enige is dus dat samples in de identieke bovenliggende mappen moeten staan zoals in je projectfile bekend is. Anders gaat ie ze niet vinden.

En je kan natuurlijk zoiezo je presetfolders backuppen. Zelf opgeslagen fx presets bv. Swings etc.

Collect all and save? dan worden al jde gbruikte samples van dat project opgeslagen in de project folder.. Is handig om te weten.. Maar lijkt me achteraf niet te doen..

Laatst gewijzigd:
Back