Dan maar weer op de commerciele toer

Re: Dan maar weer op de commerciele toer

Origineel geplaatst door Mastermind NRG
Op een of andere manier vinden mensen mijn melodic trance die niet 'standaard' is niet leuk.

ga je echt af op wat andere mensen leuk vinden? :confused: :confused:

hm...je maakt toch in de eerste plaats muziek waar je jezelf goed bij voelt? Althans dat is mijn insteek bij het maken van muziek.....als anderen het dan ook nog waarderen is dat zeker mooi meegenomen, maar wil toch eerst zelf tevreden zijn.

By the way.....wel erg commercieel trackje :)

groet
Tom

Hoe kan je nu muziek schrijven die je zelf niet leuk vind? :stupid

Je zou het bij sommige en op sommige momenten als werk kunnen zien (?). Sorry, maar ik vind dit zo'n vreselijke bullshit!

Een prof voetballer is voetbal gaan spelen omdat hij dat leuk vind. Als hij graag in de spits speelt maar de trainer ziet hem liever als back... tja... dan kan ie lekker in het 8e in de spits gaan hobbiën of gewoon even commercieel denken en dus betaald worden voor iets wat toch best leuk is om te doen.

Een vormgever kan wel leuke crea bea, zeer abstracte doch verantwoorde, kunstacademie lay-outs gaan zitten maken, maar dan wil geen enkel bedrijf door hem de website laten vormgeven en lay-outten. Hij kan natuurlijk ook zijn kennis gebruiken om wat meer toegepaste vormgeving aan te bieden.

Daarnaast is alleen voor een enkeling een beloning voor hun originaliteit weggelegd. Een enkeling die de top bereikt door hun eigen stijl te ontwikkelen welke aanslaat bij het (grote) publiek. Tenslotte wil je allemaal op zijn minst een complimentje krijgen voor je creaties.

Als je af en toe (dus niet altijd!) dus wat geld terug wil verdienen op je investeringen, want je spullen kosten klauwen vol met geld, zul je wel commercieel moeten denken. Commercieel is niet vies!

:frons:

Oh ja...

Oh ja...

...ik vergeet helemaal een reactie op het nummer te geven *D.

Tis inderdaad commercieel maar wel leuk. Ligt lekker makkelijk in het gehoor, dus hoge herkenbaarheidsfactor. De mix wel wat scheef, ik hoor de synth teveel aan een kant.

Verder zit er volgens mij een 'foutje' in het filter van de lead. Hij tikt namelijk.

Mijn vrouwtje ligt achter mij op bed en reageerde gelijk met: "Hé, das een lekker nummer. Is dat van het forum?" Voor mij is dit dan ook typisch Brenda-muziek (zo noem ik muziek altijd die zij lekker vind... commerciële trance). Vrouwen zijn voor mij toch wel graadmeters als het om 'commercieel verantwoorde' muziek gaat.

:okdan:

Zwaar overdreven filosofische reakties zeg. Soms is het toch humor om even wat anders te maken.

Die track gaat ik nog even luisteren.

boozy woozy:)

wow, dit klinkt wel erg ... uh... wat ik ook zeg, ik moet het onderbouwen he? Ik zwijg wijselijk/wijzelijk

Origineel geplaatst door Mike-E
Sorry, maar ik vind dit zo'n vreselijke bullshit!
...
Daarnaast is alleen voor een enkeling een beloning voor hun originaliteit weggelegd. Een enkeling die de top bereikt door hun eigen stijl te ontwikkelen welke aanslaat bij het (grote) publiek.
...
Als je af en toe (dus niet altijd!) dus wat geld terug wil verdienen op je investeringen, want je spullen kosten klauwen vol met geld, zul je wel commercieel moeten denken. Commercieel is niet vies!

:frons:
Maikie, kom van je paard af!

De meesten hier doen "om den brode" wel iets anders dan wat ze graag zouden doen.
Er zijn weinigen die van hun hobby hun beroep kunnen maken.

Het gaat er hier trouwens niet om "klauwen vol geld" te verdienen, maar om erkenning en waardering.

Soms is de markt gewoon nog niet klaar voor je en
moet je gewoon doorzetten en je eigen stijl verder uitwerken,
of je kan alle laatste nieuwe trends van de markt achterna blijven hollen.

Maar als we allemaal commercieel zouden denken,
zou er natuurlijk nooit electronische muziek bestaan hebben
en bestond dit forum ook helemaal niet.
:W

Goh... ken jij zoveel forumleden persoonlijk dat je weet wat hun broodwinning is?

(sorry, kon ik effe niet laten)

Ondanks dat ik geen jota begrijp van je motivatie, heb ik toch even geluisterd naar je track. En ik vind het best ok. Je moet er van houden en als je naar de TOP40 luistert staan er 20 van deze tracks in. Dus in dat opzicht ben je wél geslaagd. Rete-commercieel! Standaard arrangement, standaard geluiden.
Alleen jammer dat jezelf niet achter je track staat, tenminste dat begrijp ik uit je bewoordingen. Mijn mening is eigenlijk dat dit ´track´ forum bedoeld is om te laten luisteren wat wij zelf cool vinden om te maken/produceren. Maar goed ieder zijn ding!

Eric

Ik denk dat deze track niet echt voor de top 40 is bedoeld, hij niet heel erg commercieel wil je echt commercieel gaan maken moet je meer in de richting van Lasgo of Milk Inc gaan maken met heel veel vocal, dat is de track In My Dreams die in september wordt gereleasd ook!

de track klinkt op zich erg goed, maar als jij graag melodic trance maakt moet je zeker daar in door gaan en in gaan groeien, deze track is ook iets te hard voor de top 40. dus als je echt top 40 muziek wil gaan maken moet wat meer in de richting van de stijl van Lasgo of Milk inc:)

Succes8)

Origineel geplaatst door 2-Trance
Ik denk dat deze track niet echt voor de top 40 is bedoeld, hij niet heel erg commercieel wil je echt commercieel gaan maken moet je meer in de richting van Lasgo of Milk Inc gaan maken met heel veel vocal, dat is de track In My Dreams die in september wordt gereleasd ook!

Dus jullie track is wel rijp voor de Top40? WIe bepaald dat? Heb je hulp van J. de Mol?

de track klinkt op zich erg goed, maar als jij graag melodic trance maakt moet je zeker daar in door gaan en in gaan groeien, deze track is ook iets te hard voor de top 40. dus als je echt top 40 muziek wil gaan maken moet wat meer in de richting van de stijl van Lasgo of Milk inc:) [/B]

Groeien? Hoe oud zijn jullie ook alweer? Op het winnen van die contest na (heel goed en ook een welgemeend gefeliciteerd daarmee) hebben jullie ook nog niet zo bar veel gepresteerd. Op jullie site wordt alles wel zeer mooi vertelt en gebracht, maar om nou van echte klappers te spreken. Of heb ik iets gemist hier?

Moderators (en andere): Sorry als ik hier iets te fel van leer trek maar heb nu toch al een aantal keren keurig geslikt en tot tien geteld.

Waar is de input bij discussies? Dit moest ik echt effe kwijt. Wat een ster-allures!

:bekdicht:

Origineel geplaatst door Mike-E
Dus jullie track is wel rijp voor de Top40? WIe bepaald dat? Heb je hulp van J. de Mol?

Groeien? Hoe oud zijn jullie ook alweer? Op het winnen van die contest na (heel goed en ook een welgemeend gefeliciteerd daarmee) hebben jullie ook nog niet zo bar veel gepresteerd. Op jullie site wordt alles wel zeer mooi vertelt en gebracht, maar om nou van echte klappers te spreken. Of heb ik iets gemist hier?

Moderators (en andere): Sorry als ik hier iets te fel van leer trek maar heb nu toch al een aantal keren keurig geslikt en tot tien geteld.

Waar is de input bij discussies? Dit moest ik echt effe kwijt. Wat een ster-allures!

:bekdicht:

Wij hebben echt geen ster-allures wij geven gewoon onze mening, wij denken dat deze track niet scoort in de top 40 maar wel bv in clubs! maar de track zit goed in elkaar maar de helft zegt precies hetzelfde over onze tracks of mensen op onze muziek zitten te wachten maar dan zeggen wij tog ook niks terug, ik zou zeggen geef deze track aan de platenmaatschappij en die laten goed keuren (onze track is al goedgekeurd) gewoon met je demo naar een label gaan! :)

Maar jou hele antwoord slaat echt helemaal nergens op!!!!!!!!!!!!!!!!:(

Origineel geplaatst door 2-Trance
Maar jou hele antwoord slaat echt helemaal nergens op!!!!!!!!!!!!!!!!:(

Jawel, je hoeft niet bij elk antwoord naar jezelf te verwijzen. Je klopt jezelf nogal graag op de borst, wat andere mensen weer tegen diezelfde bekende borst stuit. ;)

Origineel geplaatst door krz
Jawel, je hoeft niet bij elk antwoord naar jezelf te verwijzen. Je klopt jezelf nogal graag op de borst, wat andere mensen weer tegen diezelfde bekende borst stuit. ;)

Ik was een subtiele manier aan het zoeken. Jij hebt hem gevonden... moet ik nog eens leren :)

Mr Mastermind! :dj:

Ff uitgaande van je doel om een 1 in een dozijn trancenummer te maken is je nummer vind ik goed geslaagd op gebied van opbouw. Kvind de sounds niet echt supergoed als ik ze vergelijk met wat je zo doorgaans op de radio hoort. Vooral die bassdrum die...sjah...uh...'poft' mij te erg... kan je daar geen betere voor vinden nog? Denk dat dat nog flink wat goed maakt!

Trouwens respect dat je nog steeds zoveel nummers afbouwt de laatste tijd... krijg ik ff niet voor elkaar nu tijdens de stage... (okay...kan jij natuurlijk ook ff zelf bepalen hoe laat jij naar je stage vertrekt ja ;)..)

Back