Ik kan helaas geen youtubes bekijken hier, maar is die laatste een 'live' uitvoering in L'Altro Mondo? Ik kan me herinneren dat een vriend van me een LP van de Creatures daarvan had. Staat er zo'n zanger met een Darth Vader masker op te treden.
Vooral deze platen vind ik super (om niet te zeggen briljant):
mijn persoonlijke top 5
Jock Hattle-Crazy Family,
Video-Somebody,
Mozes-our revolution(we just),
K barre-right by the moon,
Giorgio Farina-Disco cross (Farinas suite) bekend van de Hully Gully mix!
Iemand hier sprak over "Lime", maar die komen natuurlijk uit Canada, vind ik persoonlijk ook totaal geen Italo sound hebben.(maar vind ze ook super!)
Dat is een stuk uit men jeugd dat nu kwam bovendrijven daarnet. En ontdekte deze topic ff.
-Downloade WINAMP om iets te kunnen streamen en ging eens 80 radio searchen in winamplater en kwam Radio Stad Den Haag tegen Italo Hi-NRG DIsco radio tegen, gezellige boel daar en wat draaide ze dan ...iets dat ik kende en wat zeker 24 jaar geleden is wat ik hoorde..ik playlist gezien op hun web, stond ook in de top 100 06
Patrick Cowley - Menergy
wauw! nu kwam er toch wel een wervelwindje over me heen...
Nostalgie allemaal natuurlijk, maar toch gezellig om die no nonsense zonnige synthdeuntjes nog es te horen.
(spijtig dat de term Italo en de muziek als genre nooit overleefd heeft in B en NL overduidelijk wel.)
(een beetje positieve feed op die track mag dat?:
Ik zo wel oppassen dat je het niet de dicht smeert met die strings. Persoonlijk had ik de drums vetter en de synthbleep-achtigen meer op de voorgrond gedaan. Die pad sound minder volume ook. Persoonlijke smaak hè Leodav!)
Doe vooral zo verder, compositie is voor de rest super hoor!
Origineel geplaatst door Prophet mooi stukje! Echt! pluim
(een beetje positieve feed op die track mag dat?:
Ik zo wel oppassen dat je het niet de dicht smeert met die strings. Persoonlijk had ik de drums vetter en de synthbleep-achtigen meer op de voorgrond gedaan. Die pad sound minder volume ook. Persoonlijke smaak hè Leodav!)
Doe vooral zo verder, compositie is voor de rest super hoor!
Feedback mag altijd. Sterker nog: het liefst zelfs!
Deze track was grotendeels gedaan met de Eminent 310 (jawel ... ) een oer Hollands kamerorgel. Dat de strings/pads er meer uitgelicht zijn is dan ook logisch gezien de titel (een contaminatie tussen Eminent en Italo). Het is een track echt gemaakt voor de fun en omdat Italo roelt! Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden met het nummer. Het had iets spannender gekund en inderdaad de drums vetter.... maar dat houden we voor het volgende album! Je moet het op een gegeven moment loslaten anders blijf je ermee doorpielen...
Bassline: ARP 2600, Drumz: LinnDrum + wat extra meuk, Solo's: 310 :] Synthbliepjes: Energy en nog wat meer spul voor de rest (geheugen is beperkt tot vandaag )
Nu snap ik het verhaal beter achter dat nummer met die eminent en idd, te lang aan een nr sleutelen is nooit goed. Laten rust soms dan weer wel.
Suc6 verder!
Origineel geplaatst door Arv Italo vind ik erg leuk, maar teveel middelmatige tracks achter elkaar op een stream ofzo kan wel erg op mijn zenuwen werken.. brr
Kunnen we nu met recht zeggen dat SF leden met een geboorte jaar van boven de ~80 echt geen flauw idee hebben waar we het over hebben?? Heck, ik denk dat ze niet eens deze thread bekijken!! Cool huh?
Voor mij is het ook net voor mijn tijd (om zelf te kopen) maar ik kreeg altijd bandjes via een vriend z'n neef. Unisef walkman met oranje oordoppen op en gaan
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.