leeft italo nog onder forumleden ?

waarschijnlijk denkt men (de gemiddelde 20er) dat omdat ze o.a. ook op die hele bekende EVA dubbelaar was te vinden halverwege jaren 90... nummers eerder dan 1988 kan je bestempelen als italo.
(...) toen italo al totaal van de kaart was verdwenen...

tenzij je die snelle hap van Mauro Farina die in Japan zo populair is/was nog als italo wilt bestempelen.

is echt wel italo van de hoogste plank, geproduceerd door mevrouw Spagna.

dat er van allerlei muziek stijlen door elkaar op verzamel CD's uitkwamen is van alle tijden
dat gebeurde eind jaren 80 ook al met Turn Up The Bass... :D
waarvan op TUTB de hiphouse nog het leukst was en de newbeat het meest kleut'n...

Heb hier nog de Ben Liebrandt remix van Fun Fun......volgens mij heeft hij dat nummer bekend gemaakt in NL......
En idd dat nummer stond ook op breakbeat/electric boogie cassette's....ik was ook zo'n mannetje van 10-11 dat lekker aan het spinnen was.....
:headspinsmiley:

hmmm.... ik heb een aantal platen gehoord met een stem die er echt heel erg op lijkt, (weet niet of dat een compliment is). Ik heb het me ook ooit al eens laten vertellen, maar inderdaad, discogs.com zegt er ook niets over, (ook niet onder haar echte naam).

Ik heb enige tijd terug een leuke playlist gemaakt van Youtube Italo plaatjes.
http://dance-x-plosion.hyves.nl/

scroll dan even naar Italo playlist
De plaatjes spelen dan vanzelf achter elkaar af, en je kunt skippen

Ik merk nu dat enkele plaatjes van youtube verwijderd zijn. Dan hoor je geen geluid. Moet je dus skippen

Deze vind ik persoonlijk nog steeds erg lekker
Fokewulf 190 - Body Heat

En 1 van de beste Italo's kwam nog uit Duitsland. Veel betere versie dan die van Stage
Prime Time - Ocean of crime
met video

12 inch versie

we hebben het wel allemaal over electro, techno en trenz... maar hoe zit het met de italo dance?
mischien wel DE eerste echte grote electronische dans-muziek stroming die Europa rijk was zo'n 20 jaar geleden...

leeft het nog onder sommige forum leden? ...is het brilliant of gewoon erg foute 80's dance music?
kortom, uw mening/commentaar/ideen hierover graag...

heb echt niks komma helemaal niks met deze stroming.
Vind de demo van Zennmusic knap gedaan, maar het genre blijft gewoon 'fout' in de foute zin van het woord voor mij.

(en voor de 'post dan niet'-haterz, dit is dus een antwoord op de vraag van 6-trak :))

als er dan toch een 80's dansgenre uit het slop gehaald moet worden doe dan synth-funk of ero-funk :luv:

heb echt niks komma helemaal niks met deze stroming.
Vind de demo van Zennmusic knap gedaan, maar het genre blijft gewoon 'fout' in de foute zin van het woord voor mij.
dan heb jij zeer ende heel waarschijnlijk de jaren 80 niet bewust meegemaakt :D

(en voor de 'post dan niet'-haterz, dit is dus een antwoord op de vraag van 6-trak :))
dat kan :)

mja.... niet in de zin van disco's nee :)
disco's hebben daar niet zo veel mee te maken... wel de hele sfeer die er toen hing...

voor mensen die niet echt genoeg waren om de jaren 80 bewust te hebben meegemaakt klinkt italo als blije midi files... maar het is nutuulk pcies andersom (qua "gebasseerd zijn op") :D
je hoort het ook nog veel terug in Amiga tunes...

Fokewulf 190 vindt zichzelf meer Italiaanse new wave dan Italo disco. Maar blijven wel klassiekers.

De eerste Italo's waren best wel alternatief (van fokewulf schijnen er maar minimale exemplaren naar nederland verzonden te zijn, best wel "underground" dus). Het merendeel van de mensen had nog nooit van Italo gehoord. Op de mavo was er maar een enkeling die wist wat Italo was en die persoon kende alleen maar "The best of zyx records" De beginjaren "1982, 1983, 1984 en 1985" waren de lekkerste. Later werd het commercieler

Laatst gewijzigd:
Ach Italo is gewoon disco. En de beste elektronische disco werd zeker niet altijd in Italië gemaakt.

Gary's Gang - Makin' Music (dub)

Hoor die jup8 dan!

En nog zo'n niet Italiaan: Gino Soccio

En dan wat Engelsen: Night Moves

Waar ik van het weekend nog de promo van vond voor 0,50

En nog zo'n typisch niet italo plaat maar die ook hier fav. blijft.

Het merendeel van de mensen had nog nooit van Italo gehoord.
het woord is ook bedacht door tze zjermans begin jaren 80 nutuulk...

De beginjaren "1982, 1983, 1984 en 1985" waren de lekkerste.
vooral '83/'84

Later werd het commercieler
idd, met house invloeden, kaal en banaal... daarom was het ook kapot rond '88 zo'n beetje

Back