Probeersel filterhouse

Henri/etgin303

Ouwe rot
Zal ik hier iets mee doen ? Verder uitwerken ? Is allemaal snel gemaakt, maar gaat even om het idee :)

ben je niet iets vergeten?

:D

Do's:
Stringetjes... crispy high.. zomerig.. toegangelijk.

Cons:
Kick staat te hard.. bongoloop gevoel.. filter waar ik niet weg van ben op deze manier.. Bassline is beetje stacato ook..

Leuk trekkie voor zover.. Denk dat iig de mix nogwel wat aandacht mag hebben.. Klinkt hier nogal boxy.. behalve je kick mag alles wat opener en meer body hebben..
Kzou iets meer aan de geluiden zelf werken.. en denk dat t ergens fout gaat in eq/compressie instellingen ofzo? Grtz.

idd, iksluit me aan bij hierboven
ik zou hem ook een BPM of 2 (misschien zelfs 4) vertragen

Heheh deze reacties had ik wel verwacht :)

Waren een paar tracks in Ableton en heb dit in 1x opgenomen door zomaar te pielen.
had gehoopt dat iemand zou zeggen "ja, basis is leuk, maak maar af'' :)

A) de mix is via koptelefoon gedaan en heb er niet echt goed op gelet, dus kritiek klopt.
B) bongoloopje is inderdaad steeds hetzelfde
C) geen fatsoenlijk arrangement natuurlijk

Ik kreeg bij dat loopje wel een zomers gevoel en de drive zit er op sommige plekken wel in.
Ook lopen er samples compleet uit de maat natuurlijk :)

Misschien klinkt het op monitors ook zwaar bout, op mijn koptelefoon leek de mix redelijk :)

Nou bedankt voor de reacties :okdan:

Enne Fatclap, wat was ik vergeten ? Inspiratie soms ? :)

Track klinkt leuk, wel standard.

Er is te veel compressie gebruikt waardoor de beat te veel naar voren komt. De melodie zit te veel achter. Daarnaast, is er geen "swing". Dus... werk aan de mix en probeer zonder koptelefoon te beluisteren, veel geluiden vallen weg.

Ook (maar daar kun jij niets van aantrekken) probeer het nummer "eigen" te maken (op Ibiza worden tallozze nummers als deze gedraaid).

Back