Jennifer Lopez, beat sample

Oxy-Yan

Action
Ik zag daarnet op mtv de nieuwe video van Jennifer Lopez:luv:

Hoe het nummer "I'm Glad" gaat zou ik nu al niet meer weten (maar dat is ook helemaal niet belangrijk bij haar video's...de beelden maken het nummer meteen tot een wereldhit)
Maar wat ik nog wel heb onthouden is een sample van een beat, die ik al (veel) vaker heb gehoord in verschillende nummers.

Volgens mij is het origineel van één of andere triphop plaat van een jaar of 6 terug. Wie kan mij vertellen waar deze beat vandaan komt? Welk nummer van welke artiest/act is het?

Als voorbeeld, voor iedereen die écht alleen maar naar mevrouw Lopez haar kont heeft zitten te kijken, heb ik hieronder een attachement geplaatst waarin ik de beat even heb na gemaakt...

(btw. in de radio versie van I'm Glad zit deze beat niet)

Re: Jennifer Lopez, beat sample

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Ik zag daarnet op mtv de nieuwe video van Jennifer Lopez:luv:

Hoe het nummer "I'm Glad" gaat zou ik nu al niet meer weten (maar dat is ook helemaal niet belangrijk bij haar video's...de beelden maken het nummer meteen tot een wereldhit)
Maar wat ik nog wel heb onthouden is een sample van een beat, die ik al (veel) vaker heb gehoord in verschillende nummers.

Volgens mij is het origineel van één of andere triphop plaat van een jaar of 6 terug. Wie kan mij vertellen waar deze beat vandaan komt? Welk nummer van welke artiest/act is het?

Als voorbeeld, voor iedereen die écht alleen maar naar mevrouw Lopez haar kont heeft zitten te kijken, heb ik hieronder een attachement geplaatst waarin ik de beat even heb na gemaakt...

(btw. in de radio versie van I'm Glad zit deze beat niet)

Deze ken ik niet maar ik weet wel dat ze laatst voor de zoveelste keer Juicy fruit van Mtume weer gebruikt heeft.
De south bronx van Scott la rock & Krs-one is ook gebruikt door Lopez even als het laatste nummer van haar All i have orgineel van Debra Laws van het nummer Very speciaal.

LL Cool J heeft zelfs en nummer gebruikt van Grace Jones,kwam ik per toeval tegen in mijn platen kast.(ter info):mexico:

en Schoolly D stond weer bekend om zijn tr909 gebruik :geslaagd: (zo ook in deze beats)

Ha! Bedankt man!
(ik heb Kazaa het inmiddels laten bevestigen)

Een aantal jaren geleden hoorde ik dat nummer ineens overal op feesten opduiken, vandaar dat ik dacht dat het nummer veel minder oud was dan uit 1986; Dat had waarschijnlijk iets te maken met die breakdance/oldschool hiphop revival van een toen.

en Schoolly D stond weer bekend om zijn tr909 gebruik (zo ook in deze beats)

Ik heb direct wat meer van Schoolly D opgezocht en ik hoor inderdaad de 909 regelmatig terugkomen en ook een 707 (o.a. Fat Gold Chain) Wel een leuke sound heeft het. Echt ouderwets "rappen", een verhaal vertellen op de maat van de muziek.

Goed he Schoolly D !!!
Een van de eerste platen die ik kocht . Check ook of je Gucci time ..Put your fila`s on .. Ganster boogie en Saturday night (x-rated version ) kan vinden

Origineel geplaatst door dextah
Goed he Schoolly D !!!
Een van de eerste platen die ik kocht . Check ook of je Gucci time ..Put your fila`s on .. Ganster boogie en Saturday night (x-rated version ) kan vinden

Bedankt voor de tip!!,heb net even tussen de hiphop platen gesnuffeld en gevonden de lp
Leuk getekende hoes!!, ook leuk nummer van de lp "Free style rapping"

Back to the old skool!!

Origineel geplaatst door dextah
6trak is niet van de ouwe school denk ik .
nog net iets meer dan jouw dextah...
...maar dan nog vind ik het gewoon een erg amateurisch drum patroon...

* 6 trak snapt daarom dan ook al helemaal niet 'the point' van het namaken van deze beat... maar vind wel dat Oxy vette VG's weet te brouwen... zeg maar... ;)

)
Origineel geplaatst door 6 trak

* 6 trak snapt daarom dan ook al helemaal niet 'the point' van het namaken van deze beat... maar vind wel dat Oxy vette VG's weet te brouwen... zeg maar... ;)

'the point' van het namaken was in dit geval alleen maar omdat het anders zo lastig uitlegt, vindje niet....
"uhh hoe heet dat nummer met die 909 beat, +/- 100bpm, veel reverb ?".....

Binnenkort misschien weereens een VG-tje (ik heb namelijk nog een interessante beat gehoord laatst :D )

Back