TR-606 laten modden of Acidlab Miami kopen?

Snaek

Ouwe rot
Ik heb op het moment een TR-606.

Ik had graag wat prominentere bassdrums gehad met langere decays, en individual outputs zijn ook wel erg handig.

Eigenlijk schort het alleen wat aan de bassdrum naar mijn mening, de rest van de geluiden op de TR-606 behoeft geen modificatie.

Is het het handigst om mijn TR-606 te laten modden door iemand (evt. op synthforum)? Of moet ik gewoon even sparen en dan mijn TR-606 verkopen zodat ik een Acidlab Miami kan aanschaffen?

Bedankt alvast.

En als er hier mensen zijn die tegen betaling mijn TR-606 zouden willen modden, laat maar even weten svp! Het liefst in de buurt van Friesland of Groningen, maar niet een vereiste.

Ik denk toch niet dat een gemodde TR-606 in de buurt zal komen van een 808-kick uit de Miami. Toch niet degenen die ik al heb gehoord. Maar als je niet per se een 808 kick wil en een langere decay al genoeg is, dan is een gemodde 606 mss toch wel interessant.

Ik heb op het moment een TR-606.

Ik had graag wat prominentere bassdrums gehad met langere decays, en individual outputs zijn ook wel erg handig.

Eigenlijk schort het alleen wat aan de bassdrum naar mijn mening, de rest van de geluiden op de TR-606 behoeft geen modificatie.

Is het het handigst om mijn TR-606 te laten modden door iemand (evt. op synthforum)? Of moet ik gewoon even sparen en dan mijn TR-606 verkopen zodat ik een Acidlab Miami kan aanschaffen?

Bedankt alvast.

En als er hier mensen zijn die tegen betaling mijn TR-606 zouden willen modden, laat maar even weten svp! Het liefst in de buurt van Friesland of Groningen, maar niet een vereiste.

die miami bass is vet kost wat meer tsjek ook zekerde mfb 522 [veel meer dan de tr606 aan sound geen tr88 nog steeds wel betaalbaar

Ik zou de 606 laten modden en een mbase kopen :D

De Mbase kan je eventueel laten triggeren met je gemodde 606. :okdan:

edit:
Of doorsparen voor een echte tr808. (mb808 misschien optie?)

Ik zou de 606 laten modden en een mbase kopen :D

De Mbase kan je eventueel laten triggeren met je gemodde 606. :okdan:
Ook een idee inderdaad, thanks!

Ik heb de MFB 522 gehad, ik vind de TR-606 veel lekkerder klinken eerlijk gezegd. De hats en de snare van de MFB 522 vond ik maar niets. De bassdrum was idd wel lekker.

sparen voor een 808 joh, word je veel blijer van....

Na verschillende clones te hebben geprobeerd ben ik van mening dat m'n 808 en 909 staan als een huis. Een gemodde 606 kan denk ik een leuke toevoeging zijn, maar geen vervanging van een 808 of 909. Acidlab Maimi is in een directe shoot-out met een 808 erg dicht in de buurt. Alleen kun je voor dat geld beter een echte kopen weer.

Ik zeg een 808 kopen...

Hoewel in theorie een 606 (laten) modden tot een monsterbak (met dit als geilste voorbeeld) een geweldige uitdaging is, hebben de klankmatige resultaten mij tot nu toe nooit overtuigd. Allemaal mooie draaiknoppen met vervolgens een sound die extreem anders maar ook extreem onbruikbaar wordt, muzikaal gezien in elk geval verre van spannend is. Beetje het circuit-bending gebeuren, van een mooie 606 hihat naar een bak met hi-pass filtered ruis, of een korte kick naar een lange sinusvormige toon omtoveren. Wow maar niet heus.

Nee ik zou zeerzeker voor de Miami kiezen, deze komt toch behoorlijk in de buurt + je hebt een nieuw apparaat dat weer ff meekan, of als je echt voor de sfeer en nostalgie (+ risico van reparaties) wilt gaan toch ff doorsparen voor een echte 808.

Alternatief: als je een deel van je 606 wilt behouden maar meer variatie wilt, dan is zoals eerder genoemd een Jomox Mbase of een andere "triggable" drumsynth ook een optie. Zelf heb ik enige jaren terug voor een Pearl syncussion gekozen, een hele leuke bak en hoewel inmiddels in prijs gestegen nog steeds goedkoper dan een Miami. Ligt dus beetje aan wat je wilt: de herkenbare 808 sound of meer vrijheid om vette kicks tot freaky tjoeps te maken gecombineerd met de aardige basis die de 606 biedt.

Zie trouwens ook deze topic: DIY 909 kick - als dit ooit in productie gaat voor een select gezelschap, dan ben je voor weinig in elk geval voorzien van een hele fijn KICK, gewoon op een vd triggers van je 606 aansluiten :)

Yep, het is even een klap geld, maar tegelijkertijd ook wel een investering. Die cloontjes worden in ieder geval niet heel veel meer geld waard, lijkt me zo.

Reparaties hoeven je de kop niet te kosten joh, een 808 is gebouwd als een tank.

tr808. :okdan:
cr8000 met BD mods zou ook kunnen.

De 909DIY van richard2000 hier op het forum kan ook nog een goedkopere oplossing zijn.

Jomox zuigt enorm maar is zo anders dat het wel weer kan, het lijkt nog geneens op de tr's

Tr808

Oh had ik al...:stupid

O ja TR808 :biertje: 8D 808 ...808...

Bedankt voor de replies jongens. Ja het liefst heb ik natuurlijk de prachtige 808 sounds, maar dat kost een fortuin, dus een soort middenweg zou ik voorlopig ook genoegen mee nemen. Je moet natuurlijk die lange beefy kicks hebben, de snare van de 606 is al redelijk lekker, alleen zit altijd wat weinig toon in, meer ruis.

Ik hoorde die Miami met die aangepaste trimpot https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1331626#post1331626 en dat vond ik wel erg goed klinken. Het is wel veel geld, maar alsnog - een 808 kost nog steeds het dubbele....

ik heb een TR-606 met individuele outputs maar ik zou ook wel kick- snare- en cym-mods willen. waar kan ik dat het best laten doen?

cr8000 met BD mods zou ook kunnen.
Klinkt ook wel oké trouwens, geluiden van de CR8000 komen best wel in de buurt van een 808, en is véél goedkoper. Wel weer jammer van de mono output, maar ach.

Lekker een 808 kopen (even doorsparen dus) en de 606 laten zo als ie is ...... de TR 606 is een super bak(je) and nothing beats the 808

Voor een relatief lage prijs kun je bv ook een MAM ADX-1 kopen
goede sounds die te tweaken zijn, individuele outs.
Ik heb er zelf eentje en als je wilt mag je hem een keer komen testen.
Heeft alleen geen sequenser, maar daar gebruik ik zelf de MAM SQ16 voor.;)
Is ook wel een leuk ding inderdaad. Misschien schaf ik later een keer zoiets aan, als ik de 808 sound binnen heb. Bedankt voor het aanbod om te testen, misschien als ik een keer in de buurt ben!

koop een pearl sy-1

Back