Jomox Xbase09 probleem geen geluid

rubbah

Ongewassen Lid
Ik heb gisteren via marktplaats een xbase09 op de kop getikt.
De verkoper had hem niet aangesloten, wel aangezet, maar heb hem niet kunnen beluisteren door eeen gebrek aan een koptelefoon vergroot plugje. Ik had haast, dus verder niet moeilijk gedaan en t bakkie meegenomen.
Eenmaal thuisgekomen blijkt er geen geluid uit te komen.
Een opsomming:

-De sequencer doet het wel, en als je de koptelefoon aansluit hoor je ruis, en het getik van de nootinformatie in de sequencer.
-Als je aan de pitch knoppen etc draait hoor je licht in de verte dat het geluid (de tikjes) enigszins verandert....de controls lijken het dus ook gewoon goed te doen.
-Aangesloten op een midi-keyboard hoor je de tikjes ook als je noten inspeelt. Hij lijkt dus midi te ontvangen.
-Via midi heb ik hem nog niet kunnen aansluiten op de computer, omdat ik momenteel geen midi-interface meer heb (in een enthousiaste 'vanaf nu alleen nog maar in the box'' bui verkocht)

Mij lijkt het dat er of: - Iets uitstaat, waardoor ik de geluiden niet kan horen.
- De geluidjes gewoon uit het apparaat zijn verdwenen.

Heeft er iemand ervaring met dit zelfde euvel?

Heb dit topic al bekeken:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=122865&highlight=xbase+09

maar een Rom branden is me nu nog een stationnetje te ver, en misschien hoeft het wel helemaal niet..omdat ik iets anders (simpels) over het hoofd zie.

Terugsturen is een optie, maar het lijkt mij juist leuk om dit gevaarte aan de praat te krijgen.

Ga er van uit dat de individual out het ook niet doen ?

Main volume en mixer pots staan open ?

Hold down step buttons 4,6 and 8 while swithing On for full reset and factory settings recall. (op pagina 36 van de manual.

hoi vic,

nee, niets doet het, zowel mix out in zn uppie, als indiv. outs werken niet.
- Volumes van de geluiden staan idd helemaal open.
- Hold down step buttons 4,6 and 8 while swithing On for full reset and factory settings recall.
Dit heb ik al een paar keer gedaan. Het punt is dat de knopjes (bijv bij het invoeren van de noten in de stepseq.) soms niet in 1 keer pakken. Ik weet dus niet of hij wel de juiste code doorkrijgt...ik zie ook niet dattie iets laadt ofzo. hoort dat? is het zo snel dat dat in een fractie gaat? (durf jij het uit te proberen :)?)

-heb midi aangesloten op mn eddirol pcr keyboard, en logic start de seq van de xbase via mmc.
Dat doet het dus ook gewoon.

bedankt voor t meedenken..

Memory Clear / Reset
Switch off the Xbase09. Hold down the step buttons 1, 3 and 8 and switch the Xbase09 back on.
CAUTION: This erases and initializes all drum kit, pattern and song memory slots.
To erase all user-programmed drumkits, patterns and songs and to recall the factory patterns,
switch off the XBase09, hold down step buttons 4, 6 and 8 and switch power on.

Dit al gedaan ?

ja, helaas zonder resultaat.

ik kan hem nu wel gebruiken als externe step sequencer, maar alleen voor bepaalde noten, dus ook nie echt handig.
de midinoten ingespeeld op de stepsequencer komen netjes aan in Logic.

het lijkt er dus op alsof de geluiden echt foetsie, of dat de uitgangen gewoon mol zijn...

shizz!

Wat rottig voor je ;{

Je kan Jomox mailen / bellen maar je moet niet wild worden van die gasten.
Toen ze hoorden dat ik onderdelen zocht voor m'n X-base09 sloeg de deur dicht :frons:
Koop een 999 was de boodschap.

Er lijkt eerder wat mis te zijn met de electronica.
De BD en Snare zijn analoog en hebben de ROM Samples niet nodig, dat zou op z'n minst moeten werken.

Onze synth-herstellers op het forum kunnen je mogelijk helpen, maar een deel haakt gelijk af (modern smd spul),

De verkoper mag wel tegemoet komen zou je zeggen, tenzij je hem (for parts / As is) kocht.

hij gaat over een paar dagen terug...
bedankt voor het meedenken!

Back