NI Massive: instabiel stereobeeld

Nightstorm

Ouwe rot
Hallo allemaal. Ik heb een probleempje met NI Massive: als ik een geluid maak, unison aanzet (meestal 3 stemmen of meer) en mijn geluid lekker breed wil trekken dmv pan position ontstaat er een enorm instabiel stereobeeld. Soms valt de sound aan één kant gewoon helemaal weg.

Dit maakt mijn brede sounds dan best wel onbruikbaar. Als ik google zie ik wel dat er meer mensen over geklaagd hebben, maar het probleem zou met versie 1.1 opgelost zijn. Ik heb echter versie 1.2.1

Meer mensen die dit probleem hebben? Of doe ik wat fout? Of hebben jullie een handige truuk om alsnog een brede sound uit Massive te trekken, met behulp van wat andere tools?

Het heeft niet met de afluistering te maken. Je kunt het ook zien aan de volumemeters in massive zelf en in ableton.

Voorbeeldje: 4 stemmen unison, pan position op full. Rechtstreeks gerenderd. Je ziet dat de waveform van rechts zachter is. Bij opnieuw triggeren van de noot kan het gebeuren dat ie opeens weer harder is. Het zal wel iets te maken hebben met de fase van de oscillators, want dit gebeurt niet als je de oscillators steeds laat herstarten (maar ja, dan is 'ie ook niet meer stereo), maar het lijkt me toch niet dat het zonder het herstarten van de oscillators zó instabiel is?

Attachments

• massive.wav
    3,8 MB · Bekeken: 126
Als je in de osc tab de fases laat restarten kom je al een heel eind. Bij pads is het inderdaad wel eens lastig. Sommige waves zijn gewoon langer denk ik :)

Als je in de osc tab de fases laat restarten kom je al een heel eind.
Als je dat doet is je sound niet stereo meer?

NI zelf vragen is idd een optie, als ik er hier niet uitkom ga ik dat doen :)

Back