[Track] Breakbeat: TraiZor - Break It

TraiZor

Ouwe rot
Mn eerste breakbeat track. Er zijn 2 versies: de eerste heb ik rechtstreeks opgenomen vanuit de A4000.

Bij de ander heb ik elk spoor apart opgenomen en deze in cubase elk bewerkt met VST's. Zo zit er meer delay en reverb in, flink wat distortion op de drums en de bitcrusher plugin op de pad en nog wat flangers enzo.

Ik heb veel aandacht besteed aan het masteren dus graag commentaar daarover :)

normale versie: http://www.multiscreen.net/TraiZor/TraiZor-breakit.mp3
Vst'd versie: http://www.multiscreen.net/TraiZor/TraiZor-breakitvstd.mp3

eerlijk gezegd vind ik de normale versie beter, het geluid lijkt wel voller; de distortion maakt het slagwerk te schel. maar luister zelf maar

groeten

Lekkah, lekkah, lekkah!!!!! :okdan:
Wat een fijn nummer is dit! Wat de mastering betreft: ik luister hier op een brakke stereo en koptelefoon en hier vind ik de eerste versie idd beter klinken. Zoals je zelf zegt zijn met name de hats erg schel.

Lekker strak nummer.

Denk dat Skipsel wel een goed punt heeft. Die distortion over die bas kun je evt met wat EQ afzwakken in het hoog. En evt die lead wat meer body met tikkie galm geven.
Wellicht dat je gewoon iets meer moet wennen om het in SX ook goed te krijgen. Je haalt dan wel een hele mix overhoop en moet dan min of meer opnieuw beginnen met mixen. Zeker de moeite waard om nog aan te sleutelen lijkt me. :)

Niet mijn stijl, maar wel cool gedaan, vette sounds. Pas op dat je niet teveel herhaalt in een nummer, kan wat saai worden af en toe. Opbouw is verder best goed.
1e versie is idd beter kwa EQ etc.

yeaaaaaaah ! cool man !

ik heb hem nu ongeveer 6 keer beluisterd. Helemaal mijn style !

In het begin dacht ik dat het een verveel trackje werd, die eentonig zou klinken.
Bij 1min35 vind ik die synt lead echt cool gedaan. Ik kan er helemaal mee ingaan.

betreft de mastering kan ik weinig vertellen, want daar ben ik erg slecht in.

Maak het of kraak het ??? ik maak hem ! :okdan:

Ik vind 'm super klinken. Hoewel hij niet gauw in een club of weet ik veel ergens zou gedraaid wroden ofzo. Ik moet bij dit nummer teveel terugdenken aan het goeie ouwe Amiga-Games tijdperk. Dit nummer doet me echt denken aan zo'n achtergrond-nummer van zo'n spel...
Dit is trouwens verre van negatief bedoelt hoor, ik vind 'm echt retestrak, maar uitgebracht zal ie niet. Maar ik heb zo'n gevoel dat dat ook niet jouw bedoeling van dit nummer was :)
En trouwens, bedenk ik me nu, waarom niet eigenlijk. Met dat electro-tijdperk voor de deur, zou deze het nog wel een goed kunnen doen 8)

hij heeft bij mij in ieder geval een vast plekje op m'n harddisk gekregen als je het niet erg vindt

bedankt voor jullie enthousiasme :)

Sja, ik heb me niet echt vediept in het uitbrengen van platen. meestal denk ik dat de mijne daar niet goed genoeg voor zijn en dat er verder niet veel interesse is vanuit platenlabels wegens illigaal kopieren (kazaa ed) etc. Maar misschien moet ik de gok eens wagen!

Back