Mixing Battery

D12-4ever

Stamgast
Eeuj...

Ik heb de laatste tijd mijn studiotje een upgrade gegeven door nieuwe studio monitors(KRK's) 1 GB extra geheugen in de laptop(komt er nog een bij voor 4GB) en een externe geluidskaart... Nu is het vulume stukken beter, ik heb minder last van cliping maar het probleem dat ik nog steeds heb is dat het volume van NI Battery nog steeds lager is dan andere VST's. Ik mix mijn gesamplede drums allemaal appart af met EQ Compresor en Limiter. Maar nog steeds is de drum zachter dan de rest maar toch komt de db meter in het rood... waarom is dit en hoe kan ik dit nog oplossen?

Laat me raden, dat probleem heb je met name met Kickdrums? Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat deze geluiden meer 'energie' hebben dan de rest.

Hoe je dit oplost is door meer headroom te creeeren, en dat is dan toch dmv betere converters (betere geluidkaart). Je kunt dan bepaalde kanalen harder zetten zonder te clippen.

Het verwerken van kick opnames is vooral het verkleinen van het dynamisch bereik. Ik process samples meestal meerder malen via diverse compressors en EQs. Kijk voor de grap eens naar jouw zelf opgenomen kick en een kick uit een sample pack in bijv. WaveLab. En bekijk dan even de verschillen in dynamiek.

Gewoon nog een keer een compressor er overheen halen, langere attack, korte release, ratio ook lekker hoog en een paar passes doen. Kijken of dat verbeterd. Gebruik vooral een transparante compressor als je het geluid zelf niet wil veranderen.

Back