Kawai SX240

Status
Please reply by conversation.

Matik

Stamgast
Hey Guys,
Ik ben nog steeds op zoek naar dit zeldzaam beest.

Anyone?

T

De laatste die ik te koop zag stond op MP nog niet zo lang geleden. Maar idd.. je ziet em vaker gevraagd dan te koop aangeboden.

Wel laat ons zeggen dat ie er beestig uitziet...
Jij hebt er toch één gehad eh 6trak?

We hebben volgens mij aleens eerder alle opties voor de SX240 genoemd.. maar toch..

De AX80 komt qua oscilatorstructuur ook in de buurt van de SX240, maar die heeft geen chorus.. en de chorus in de SX240 maakt het geluid wel erg bijzonder toch.. 't heeft wel iets weg van dat typische Solina string-ensemble geluid...

Op de SX400 zit ook zo'n ensemble effect.. alleen die ruist wat meer en klinkt nog meer lo-fi ;)

ff klein clipje met 2 partijtjes uit de 240

Attachments

• SX clipje.mp3
    893,6 KB · Bekeken: 61
Op de SX400 zit ook zo'n ensemble effect.. alleen die ruist wat meer en klinkt nog meer lo-fi ;)
en ook een weinig toevoegende 'brass' parameter die niets meer is dan een hele lichte ringmod o.i.d.
echt spannende/gecompliceerde synthese kan je niet echt vinden op de 240 maar al met al zijn er wel leuke sounds uit te halen alleen zit er vooral in de lagere regionen een soort van *psssghhhh* over, een beetje zoals bij een Juno-106...

wat trouwens wel erg geinig was van de SX was het ingeven van de patch name en ook het ingeven van parameters was ook best comfortable :koffie:

heb zelf de sx240 ooit gekocht omdat ik de sx210 zo vet vond... die tweede osc zou hem vat twee keer zo gaaf maken. maar eerlijk gezegd was ik lichtelijk teleurgesteld, de sx210 klonk veel smeriger maar dat kan ook aan mijn exemplaren hebben gelegen. hoe dan ook, de sx240 heb ik later weer verkocht.

mooi in deze twee synths zijn de SSM filters, vooral als ze niet helemaal op elkaar afgestemd staan.

Buiten de extra oscilator en midiaansluiting hebben ze wel wat klankverschil.
Hier iemand die dat ook bevestigd.

Ze zijn alle twee super cool om te zien iig

db80_3.JPG

!BdIKz1wBWk~$(KGrHqEH-D8ErDbBgO2nBK3gpy,zkQ~~_3.JPG

De laatste die ik te koop zag stond op MP nog niet zo lang geleden. Maar idd.. je ziet em vaker gevraagd dan te koop aangeboden.

kawa sx240 en bv ax80 zijn best ondergewaardeerde ..poly analoog beesten ...

vergelijk baar met de prophet 600 aleen zonder knoppen

en ik zie ze nooit voorby komen
denk richt prijs 350 is zeer redelijk dat die dingen nog niet meegestegen zijn ..knope gemis hoeft de klank waarde niet te onder drukken

I find the sx240 just slightly faster to edit as instead of pushing a button on a function like the sx210 you just scroll a button.
hm, vind de 210 juist makkelijker, dat scrollen vond ik maar irritant, je bent twee keer zo lang bezig.

hm, vind de 210 juist makkelijker, dat scrollen vond ik maar irritant, je bent twee keer zo lang bezig.
meteen naar een parameter toe springen is idd makkelijker maar als ooit 1 drukknop kapot gaat dan heb je weer een groter probleem (maar dat probleem is nutuulk nog groter bij de 240 als 1 van de cursor toetsen kapot is :bekdicht:)... ach ja, gelukkig zijn er nog rottere synths om te proggen... bij die begint met een P en dan iets er tussen en eindigt met twee nullen... :D

ach ja, gelukkig zijn er nog rottere synths om te proggen... bij die begint met een P en dan iets er tussen en eindigt met twee nullen... :D

Ik kom niet helemaal uit de cryptische omschrijving 6.. een Prohphet 600 is toch goed te doen??

kortom kawai/ teisco is best ok sounding gear ..tmoet aleen niet kapot gaan teisco 60 f gehad [i wish really wish ever had a 110f
watn bak man

't Was een twijfel gevalletje toen ik mijn CZ101 ooit als eerste synth nieuw kocht.. al is de Poly 800 me altijd op een manier blijven boeien.. Hij zag er zo 2011 uit :P

De MacGyver meerwaarde aan de Poly 800 natuurlijk 9 volt adapter die erbij zit... altijd handig :D

Status
Please reply by conversation.
Back