BongoConga-synth

303zalig303

gebruikte oscillator
Effe een klein filmpje opgenomen voor de nieuwsgierige

Las op matrixsynth dat het ding ook in deze classic is gebruikt

Iemand ervaring met deze ?

jep een grote lege houten kist met daarop een metalen plaat met 4 triggerpads en erin een bruin printplaatje met wat condensators... heb dat printplaatje nog wel ergens liggen, maar had problemen met de aarding van dat ding dus heb ik de triggerpads ergens anders voor gebruikt

ja volgens mij heb ik de aarding ook niet echt juist gesoldeerd. die draaiknoppen doe precies niet echt wat ze horen te doen : ach ja. er komt geluid uit, info vind je toch nergens..

of weet iemand hier meer ove r,?

ja volgens mij heb ik de aarding ook niet echt juist gesoldeerd. die draaiknoppen doe precies niet echt wat ze horen te doen : ach ja. er komt geluid uit, info vind je toch nergens..

of weet iemand hier meer ove r,?
Als het over het eerste filmpje gaat... n.m.i. zijn dat gewoon piezo-elementen die via daarop gemonteerde platen getriggerd worden. De signaal sterkte wordt geregeld en verder omgevormd tot een midi-code voor een synthmodule. (Dat kan dan ook met veel ander controllers).

Als het over het eerste filmpje gaat... n.m.i. zijn dat gewoon piezo-elementen die via daarop gemonteerde platen getriggerd worden. De signaal sterkte wordt geregeld en verder omgevormd tot een midi-code voor een synthmodule. (Dat kan dan ook met veel ander controllers).

haha ! :okdan:
nee indeed is echt een super simpele bak met killer sounds :)

:?
Ik vroeg me eerst af of ik enkel het getokkel hoorde danwel nog extra geluid.
Allicht de naam van een echt instrument zeker niet waardig vind ik.

ssssssssrccccccssssssmusssssss

sluit niet uit dat het een leuk ding is :luv:

haha ja dacht bij de eerste keer dat ik m aanzette ook dat ie gewoon t geluid van de pads versterkte :P oftwel ja hij klinkt echt zoals het zou klinken als je op een paar metalen schalen/emmers met rubber erop staat te trommelen... toch knap om met een paar simpele schemaatjes hetzelfde geluid kunt maken als wanneer er microfoons op hadden gestaan...

Back